2016年1月19日火曜日

⓳8月31日と9月4日、ウィーン旅行、ナッシュマルクト / Vienna Trip, Naschmarkt, 31st of August and 4th of September , 2015

目次 / Contents
1) 831日 / 31st of August 
2) 94/  4th of September 


1) 831/ 31st of August 

Rの弟カップル (義妹Eはオーストリア人でウィーン出身) から、食事をする場所として、ナッシュマルクト / Naschmarkt を勧められました。

ナッシュマルクトはウィーンで最も人気がある食品市場です。

ウィーン川 Vienna (River) / Wien (River) を覆っているウィゼーネ通り / Wienzeileに、1.5kmの長さで広がっています。

偶然にも私達が泊まった'ホテル ・べートーヴェン' / Hotel Beethovenのすぐ近くでした。
ホテルについては下記

8月31日、ウィーン到着、ホテルにチェックインをした後に、そこへ出かけました。
ナッシュマルクト
ナッシュマルクトはウィーン川 Vienna (River) / Wien (River)
暗渠化 アンキョカ)した上に広がっています。
ウィーンの語源は'ヴェドニア'という古いケルト語で、意味は ’森の小川’。
語源になった小川がウィーン 川です。

Naschmarkt 
Naschmarkt
 is on a culvert over Vienna (River) / Wien (River).

Vienna's name has Celtic origins, meaning Forest Stream.
The Stream is Vienna (River).


R's brother, B, and his wife E, who was born in Vienna and is Austrian, recommended
Naschmarkt as outside restaurant.

The Naschmarkt  is Vienna's most popular market.

Located at the Wienzeile over the Wien River, it is about 1.5 km  long.

By chance it is very close to our Hotel Beethoven.
About the hotel, below.

When we arrived Vienna 31st of September, we went to Naschmarkt after check-in at the hotel.

様々なタイプのレストランやカフェもあります。
There are many types of restaurants and cafes.





私達が選んだのは、パブ
Rの食の問題があるので、イタリアンや中華、フレンチなどは危険なので、
通常パブが安全株なのです。
他のレストランに比べ、地元の方が利用しているようでした。

We Selected a Pub.
R has problems about ingredients, so Italian, Chinese and French are difficult 
for us, a pub is usually safe.
This one seems to be used by local people compared with other restaurants.


わ〜い!オーストリア・ビール! / Hurray! Austrian Beer!


ヴィーナー・シュニッツェル
美味しくいただきました!
私はウィーンに4泊している間に、シュニッツェルを2回食べました。

 Wiener Schnitzel
I (we) enjoyed them.
I ate Wiener Schnitzel twice while I stayed four nights in Vienna.



メニュー / Menu


2杯目は違うビール
 Second Beer is different from first one.



2) 9月4日 /  4th of September 

最終日もナッシュマルクトで食事をしました。

ホテルに荷物をおいて、観光に出て、最後にそれを取りに行って、ウィーン空港に向かうので、ナッシュマルクトはとても便利でした。

滞在中に、複数の地元の方が、ナッシュマルクトの 'テヴァ'  / 'Tewa'を勧めてくれたので、行ってみたいと思ったこともあります。


In the last day, we went to Naschmarkt again.

We left our suit-case in the hotel, went  sightseeing and lastly we picked them up at the hotel and then we went to Vienna Airport, so Naschmarkt was convenient for us.

And also while we stayed in Vienna, some local recommended a cafe restaurant 'Tewa' in Naschmarkt, so we would go there.

もともとは魚市場でああったと聞きました...
I heard originally here was a fish market...




Tewa

何はともあれ... / In Any Case...


Rの食事 / R's Dish


私はカレーです! / My Dish is Curry!


チャイ / Chai


Rのデザート / R's Dessert


テヴァ/ Tewa
美味しくいただきましたし、店員さんは親切ですし、
Rの食事の問題もクリアーしてくれました。
観光客にはどうかな?
日本にもこれ風のカフェがあるので、
ウィーンで何もここにこなくてもという思いは残りました。
また来てもいいな〜と思う店ではあります。

Tewa
I enjoyed everything, the staff are kind and they had solution of R's problem.
I wonder if here is for tourists?
We do not have to come here if we want to have a taste of Vienna.
 I do not mind if I come here again.



ウィーン空港
私達は、イージージェット / easy-Jet を使用ですが、
オーストリア航空機を記念に撮影しました。
とても楽しいウィーン旅行でした。
アートも音楽も、食事も満足の旅。
また行きたいです。
ありがとう〜!ウィーン!

Vienna Airport 

Our flight was easy-Jet
although I photographed Austrian aeroplane as my memory.
It was a very good Vienna Trip.
Art, music and food made me happy.
I would visit there again!
Thank you, Vienna~!

0 件のコメント:

コメントを投稿