2014年11月27日木曜日

Mからの蓋: 撮影-11月7日 / Lid from M - 撮影:Photography -7th of November

10月18日に9月に結婚したD 夫妻 (友人MD kun)が泊まりがけて遊びに来てくれました。(結婚式の様子は下記)

たくさんのワインと飲み物が冷めないための蓋(下の写真)をお土産にもってきてくれました。

重かったでしょう、ありがとうございます。

ワインはまだ飲んでいませんが、おそらくクリスマスパーティの時に開けさせていただきますね。

ここでは蓋を紹介。

M and D kun couple who got married in September (about the wedding below) and stayed in our house for one night, 18th of October.

They brought many bottles of wine and lids for keeping  drinks warm.

It was heavy, wasn't it? Thank you very much!

We haven't had any of the wine, probably we will open in our Christmas Party.

Here, I show you the lid.
カップはかなり前に違う友人からプレゼントされ、この蓋が今回のお土産品です。
色違いの白もあります。
贈ってくれた人も時間も違うし、私の好みからすると

どちらとも少しかわいらしすぎるのですが、何故か合う気がします。
見ていると微笑ましい気持ちになってきます。

This cup was given to me by another friend a long time ago and this is one of lids
.
There is another one which is white.
The senders are different, time is different and

 the taste is a little sugary for my taste,
yet somehow I feel they match.

When I look at them I have a heartwarming feeling.

ユーモラスにも感じるのは私だけでしょうか?
Do only I feel it is humourous, too? 

0 件のコメント:

コメントを投稿