2014年11月27日木曜日

コジュケイが庭に!/ Chinese Bamboo Partridge visited Our Garden! - 8th of November, 2014


見た事もない鳥が庭へやって来ました。
それも家族連れのようです。

These birds which I have never seen 
came to our garden .
They looked like a family.
鳥がいるうちにRとネットで調べましたがわかりませんでした。
随分後になってこの鳥がコジュケイ だとわかりました。
ほんと、我家って山なんだわ〜と実感。

こちらに説明があります→が、ここにちょっと抜粋。
"中国中南部原産のキジの仲間で、1920年頃に東京・神奈川などで放鳥されたのが最初で、その後は狩猟の獲物として多数が放されてきた、外来種です。"

While they stayed in the garden, I and R researched for their name,
however, we did not find.
Much later I found out they were Chinese Bamboo Partridge

Indeed, we really seem to live on a mountain.
They came form China, one of Phasianus.
People were first releasing the birds in Tokyo or Kanagawa about1920
and then many birds have been released for hunting.


移動している〜!
They are moving!
こっちを見ている?
Does it look at me?

あっち見て....
look at over there...
こっち見て....
Look at here....
探し物は見つかりましたか?
Do you find what you are looking for?

0 件のコメント:

コメントを投稿