2013年3月12日火曜日

1月14日雪〜!/Snow~~! 14th of January

雪の日!/ Snow Day!
外出したときは、こんな感じの雪。
When I left, the snow was like this.
鎌倉駅周辺に用事があり、どうしても外出しなければなりませんでした。

I had things to do around Kamakura Station so out I went. 

段葛
Dankazura

行きはタクシーを使用しましたが、帰りはタクシー会社に電話してもつながらず、歩いて帰る決心をしました。

けれども、バスが運行していて助かりました〜!

そして〜〜、バス代が無料!!感動!


When I went out I used a taxi.

Although when I would return, taxis were not running, so I decided to walk.

However, buses were still running, it was very helpful for me and other people. 

Moreover, they were free! ! 

I was so impressed! 

鎌倉宮のバス停につくと、美しい景色に興奮しました。
杖をもって、傘をもって書類バックをもって、

ハンドバッグをもって、とても大変でしたが、
それにもかかわらず、
立ち止まって何度もカメラのシャッターを切りました。

When I got back to Kamakura-Gu Bus Stop,
the view was very beautiful and I was wildly excited!
I had a stick, an umbrella, a carrier bag and my handbag,
so taking photos was extremely difficult.
However, I took many!

鎌倉宮バス停
Kamakura-Gu Bus Stop.
古いポスト
Old Style Letter Box
椿
Camellia 



粉雪でなく牡丹雪?
重い雪に竹がしなります。

Not powder snow,
 Bamboo bows deeply under heavy snow. 









ようやく帰宅!
Finally I made it home!

0 件のコメント:

コメントを投稿