2012年2月27日月曜日

ラピスのディスプレイ / Display in Lapis


1) いろいろなディスプレイ/ Many Displays

友人の和気さんが経営する美容院Lapisへ行きました。
                                                                                                     彼女は私の寒中見舞いのカードをお店のネームプレートとしてドアに張っていました。
                                                                                                     とても嬉しかった!

残念ながら、それは写真に撮りませんでしたが、店内の写真を何枚か撮りました(下の画像)。


 Many Displays
I go to Lapis hairdresser's which is managed by one of my friends, Wake San. 

She uses my greeting card as the name plate on the front door.

I was very glad! I did not take a photograph. 

That's too bad.


But I took some photographs inside (below).

素敵な飾り方
 Lovely Display
ろい
いろいろなもののディスプレイ
Display of Many Things



2) 前田昌良作品集 
    Collection of Masayoshi Maeda's Works

ディスプレイの中にこの本がありました。

前田昌良さんの初の作品集『星を運ぶ舟』作品集


Collection of Masayoshi Maeda's Works
This book is displayed there too. 

It is the first collection of Masayoshi Maeda's works : 
Hoshi wo Hakobu Fune : The Boat Carries Stars.



















私が英国で読んだ小川洋子さんの本『猫を抱いて象と泳ぐ』の表紙を担当していた人と同じです。

私はその表紙が好きでした。(下記)

前田さんの作品集には、彼の文章もありますが、小川さんの作品
『星座を描く少年』もあります。

帰宅後、さっそくアマゾンで注文しました。

そうそう、和気さんはとても素敵な髪型を私に作ってくれました。

初めてのアンシンメトリー(非対称)の髪型です!

和気さん、どうもありがとうございました!



Collection of Akira Maeda's Works
In Britain I read a book : 
Swimming with an Elephant while holding a Cat by Yoko Ogawa

I like the book cover which is by Masayoshi Maeda.
(See Below)

The collection has his prose, objects and Yoko Ogawa's work : 
The Boy Draws Constellations.

When I got home, I ordered the collection from Amazon.

Oh! Yes! 

 Wake San gave me a lovely hair style. 


It is the first that I have an asymmetry one.

Thank you very much, Wake San!

0 件のコメント:

コメントを投稿