2010年5月14日金曜日

From a high tower building in Tokyo/都内のタワービルから


現代美術館を訪れた晩は、
都内の友人の高層マンションに泊めてもらいました。

その翌日の午前中、おそらく
”コナン” の宣伝の飛行船が飛んでいました。

青空の中、ビルの中の飛行船は泳いでいるようで、なかなか
素敵でした。


早朝は山々のラインが見えていましたが昼近くのなると消えてしまいました。

品川の高層ビルから都内を見ると新宿、渋谷、六本木のビル群が見えます。

東京は大きな都市でしょうけれど、実際には狭い場所に成り立っているのですね。














After I visited Tokyo Modern Art Museum with my boyfriend R
we stayed in my friend's flat which is in a tower building in Tokyo. 

Next morning, we could see an airship. 

The airship looked as though it was swimming between high buildings in the sky. 

It was quite romantic.

In the early morning, we could see lines of mountains, although when it came close to noon, they had gone. 

From the high building in Shinagawa looking towards central Tokyo, 
we were able to see many buildings in Shinjuku, Shibuya, Roppongi and others. 

I felt Tokyo is a big city, although it exists in quite a small area.

0 件のコメント:

コメントを投稿