2010年5月14日金曜日

Zushi 12th May/ 逗子5月12日


葉山芸術祭のパンフレットが欲しかったのですが、GW後なので訪ねた逗子のパンフレットの置き場所にありませんでした。パンフレットを探し求めることが、結果的には逗子散策になり、気持ちの良い一日になりました。
I wanted to get the pamphlet of Hayama Art Festival in Zushi before going to Hayama. It was difficult after Golden Week, most places had already given their pamphlets away. I and my boyfriend"R" looked for the pamphlet which became a tour of Zushi. It was still a good day, even though we could not go to Hayama today.
逗子海岸 / Zushi Beach







美しい砂模様
Beautiful Pattern of Sounds







穴掘りに夢中
Excited Digging






よそ者に注意
Beware of Strangers!





練習
Practice
















太陽からのメッセージ
Message from the Sun

CINEMA AMIGO
ここに到着したときは既に上映は終了していました。裏のドアは開いていましたがどなたも出られず、電話をかけてもかからず、パンフレットも諦めました。CINEMA AMIGOは魅力的なたたずまいをしていましたし、隣には小さなカフェもありました。
When we arrived here, they were closed. The back door was open, although nobody came and then I called there by phone, it was no reply. We gave up getting the pamphlet here, too. By the way, the building is quite attractive.

パンフレットは逗子散策の最後に訪ねた日本料理の”魚勝”さんで食事もせずにいただいてしまいました。美しいおかみさんが笑顔とともに3冊も渡してくれました。ご親切に感謝いたします。いつか食べに行きたいです。ありがとうございました。
We have got the pamphlets at "UOSHO"; Japanese restaurant, even though we did not have any meal.
The beautiful manager gave us three pamphlets with her warm smile. Thank you very much for your kindness. One day we will eat there. Thank you again.

0 件のコメント:

コメントを投稿