2021年11月11日木曜日

④ 2021年11月3日 東京 - 銀座 / Tokyo - Ginza 3rd of November, 2021

目次 / Contents
1) 歩行者天国 / Pedestrian Precinct
2) PILSEN ALLEY (ピルゼン アレイ) 
3) エビスバー / YEBISU BAR




1) 歩行者天国 / Pedestrian Precinct
東京・竹橋の書道展の後、銀座にある友人、Yusukeくんのビール・バーに私と夫R向かいました。
書道展については下記

Yusuke くんは、お店を3軒経営していますが、私達はそのうちの
1軒; BBB (ブラッセリービアブルヴァード/ Brasserie Beer Blvd.) : のみを利用していました。

今日は、3軒のうちの1つ、銀座の立ち飲みビールバー、PILSEN ALLEY (ピルゼン アレイ) : を訪ねる計画を持っていました。

地下鉄から地上に出ると、銀座通りは、歩行者天国になっていました。

いつ最後の歩行者天国を見たのか覚えていません。

コロナ禍の社会が少しづつ通常へ戻ってゆくのを感じました。
歩行者天国
(新橋方面を見る)

Pedestrian Precinct
(Looking towards Shimbashi)
Pedestrian Precinct
After the Calligraphy Exhibition in Takebashi, Tokyo, I and my husband R went towards a beer bar which is run by our friend, Yusuke in Ginza.
About the Calligraphy Exhibition, below.

Yusuke runs two pubs and a bar, but we have only visited one of them ; BBB (Brasserie Beer Blvd.):  only in Japanese

Today we had a plan to visit the beer standing bar, PILSEN ALLEY:  in Ginza.

When we got out of the underground to the ground, Ginza Street became a 'Pedestrian Precinct' temporarily closed to vehicles.

I don't remember when I last saw the 'Pedestrian Precinct'.

I felt that after the coronavirus crisis society was gradually returning to normal.
歩行者天国
('銀座四丁目交差点' 方面)

Pedestrian Precinct
(Looking Towards 'Ginza 4-chome Intersection')
The Intersection is located in Ginza, Chuo-ku, Tokyo.
It is famous as an intersection where the Wako Main Building, 
 and the San-ai Dream Center are landmarks of Ginza.



2) PILSEN ALLEY (ピルゼン アレイ)
お店のサイトで祝日でもオープンしていることを確かめて行ったのに、しまっていました。

いつもYusukeくんの店を訪ねるときは、彼にメールをしていたのにこの日はしませんでした。

こんな時に限ってしまっているなんて!

残念に思いつつ、店の写真だけ撮って、新橋方面へ向かいました。
PILSEN ALLEY
After I made make sure in their website that it was open, even on public holidays, we visited there, however, it was closed.
(In Japan, today was National Holiday)

Whenever I had planned to visit Yusuke's pub, I have sent an e-mail to him, but I didn't do it on this day.

It's only at such times!

I felt very disappointed, I only took a picture of the Bar door and we headed for Shimbashi.




3) エビスバー / YEBISU BAR
頭はビールでいっぱいだったので、とにかく、東京にいるうちにどこかでビールが飲みたいと思いました。

鎌倉へ帰る時に使用する新橋駅近くで、飲めたらいいな〜と思いつつ新橋駅へ向かって歩き、'エビスバー/ YEBISU BAR' 見つけました。

今日、東京駅から書道展の会場に向かうときに恵比寿様の銅像を見たことを思い出し、あの時から、今日は、'エビスバー/ YEBISU BAR' くることになっていたのだと納得しました ()。
恵比寿様!
くぐり恵比寿 - 東京海上日動ビル

God Ebisu! ('Through Ebisu'.)
Ebisu is the Japanese God of fishermen and good luck.
This is in front of Tokio Marine & Nichido Building.
東京駅からの散策は下記
About Walk From Tokyo Station, below.
YEBISU BAR
My head was full of beer, so anyway, I wanted to drink beer somewhere while we were in Tokyo.

While we walked towards Shimbashi station which we would use to return to Kamakura, I hoped we would have beer somewhere near the station and we found 'YEBISU BAR'!

I remember seeing the statue of God Ebisu when we were heading to the Calligraphy Exhibition from Tokyo Station today, and from that time I was convinced that we were supposed to be in 'YEBISU BAR ' today, ha ha.
YEBISU BAR 銀座コリドー街店
東京都中央区銀座8-2先 コリドー街1F
'銀座ライオン' : サッポロライオンが経営しています。
私はYEBISU BARの存在を今日まで知りませんでした。

YEBISU BAR Ginza Corridor Street Branch
 
8-2 Ginza, Chuo-ku, Tokyo Corridor-gai 1F
YEBISU BAR is run by Ginza Lion :  Sapporo Lion.
I didn't know the existence of YEBISU BAR until today.


メニュー
市販されていないビールの
"カーテンコール'21"
"三日月"
"50/50(ブラックフィフティ)"
を見つけて喜びました。

 Menu
I was delighted to find beers that are not on the general market :
 "Curtain Call '21", 
"Crescent Moon",
 and "50/50 (Black Fifty)" .


グラス / ジョッキ
メニューにグラスとジョッキが載っていましたが大きさが
よくわからなかったので、最初の1杯目は両方のサイズを
注文しました。

Left : Glass / Right : Mug
There is a choice of glass and mug on the menu,
 but we weren't sure what the sizes were,
so we ordered both sizes for our first beer.

フードメニュー
Food Menu
 → only in Japanese, but with photographs

フィッシュアンドチップス
食べかけの写真です。
食に問題を抱えるRは、ここでは、これしか食べるものが
ありませんでした。

Fish and Chips
This is a picture of half-eaten dish.
R, who has food problems, can only eat this here.


"Curtain Call 21"



下の写真の食べ物は、Rは食べられないので、全て私が食べました。

R can't eat the food in the photographs below, so I ate them all.

真鯛のカルパッチョ 昆布ソース
Red Seabream Carpaccio with Sea Lettuce Sauce

山形豚の塩麴焼き ~柚子胡椒添え~

Grilled Yamagata Pork
with salted ginger - with yuzu pepper

"Crescent Moon"
(Premium beer, Black beer and Yebisu beer)

50/50 ; Fifty Fifty
(Yebisu beer and Premium Black beer)

楽しく美味しく飲みました。

またここに来るかわかりませんが、とにかく、今日は満足しました。


We drank them happily and deliciously.

I don't know if we'll be here again, but anyway, I'm happy today.



0 件のコメント:

コメントを投稿