2021年8月31日火曜日

2021年8月30日 日の出とモヒート / Sunrise and Mojito, 30th of August 2021

目次 / Contents
1) 朝日 / Sunrise
2) 2回目のモヒート / Second Mojito


1) 朝日 / Sunrise
8月30日、日が登る空がとても美しく、数多くの写真を取りました。

その中から20枚を選びここに載せます。


Sunrise
30th of August, the rising sky was so beautiful that I took a lot of photographs.

Selected 20 of them and put them here.




































2) 2回目のモヒート / Second Mojito
朝日を眺めていたら、モヒートを作りたくなりました。

初めてモヒートを作った時に夫Rは、今夏、何度も飲みたいと言いました。

にもかかわらず、モヒートを作る機会を持てないまま、8月が終わろうとしています。

ようやく、今日、午後イチにモヒートを作りました。

私は朝食を食べていましたが、Rはこれが朝食になります。
モヒートが朝食だなんて...素敵すぎ!()

I had had breakfast, but for 
R this is breakfast.
Mojito is breakfast ... too nice! (Laugh)


Second Mojito
When I was watching the rising sun, I wanted to make mojitos.

When I had first made mojitos, my husband R said he wanted to drink it many times this summer.

Nevertheless, August is about to end without another opportunity to make mojitos.

Finally today, I made mojitos 1:00 pm.

前回とは違うレシピ、違う作り方で作ってみました。
グラスも違うものを使いました。
スペアミントは庭で育てているもので、
心おきなくたくさん使用できます。

I made them using a different recipe and
a different method from the last time.
We also used different glasses.

Spearmint grows in our garden and can be used
in large quantities without worrying about it.

おいしかったですか?
「おいしかったよ〜!」

Was it delicious?
He said Ye~~~s!



0 件のコメント:

コメントを投稿