2021年8月8日日曜日

① 2021年8月3日 自宅 - 朝のコーヒー と午後のケーキ/ At Home - Morning Coffee and Afternoon Cake, 3rd of August 2021

目次 / Contents
1) モーニング・コーヒー / Morning Coffee 
2) 午後のケーキ / Afternoon Cake


1) モーニング・コーヒー / Morning Coffee
ドラマティックな朝の空を見た後に (2時間後)、 エスプレッソのような濃いめのコーヒーを夫Rがいれてくれました。
ドラマティックな朝の空については下記

彼はストレート・コーヒーは飲まないので、このコーヒーは私だけに作ってくれました。

その上、とてもとても久しぶりのデミタスカップでした。

Rに会うずっ〜と前から持っていたもので、2つありましたが1つは破損してしまいました。

 エスプレッソを自宅では飲まなくなり、このカップはディップや
ソースの入れ物として使用していました。

今朝は、いろいろなことを思いつつ、コーヒーとカップを堪能しました。

Morning Coffee
After seeing the dramatic morning sky (2 hours later), my husband R made a strong coffee like espresso.

He doesn't drink straight coffee, so he made this coffee only for me.

Besides, it was a very very demitasse cup for the first time in a long time.

I have had the cup for a long time before meeting him, it was one of two cups, although the other one was damaged.

At home, I stopped drinking espresso and used this cup as a saucer for dips and sauces.

This morning, I enjoyed coffee and a cup while thinking about various things.





2) 午後のケーキ / Afternoon Cake
Rが甘党なので、常時何かしら甘いものを家に置いています。

昨日、甘いものが切れたので、本日パウンドケーキを作りました。

私は朝が最も元気なので、ケーキ作りは朝もしくは午前中にします。

ですが、本日は、朝のうちに七里ヶ浜の西友へ買い物へ出かけ、体力を使い果たしました。
七里ヶ浜の西友については下記

体力が回復した午後に、ケーキを作りました。

バナナとドライフルーツのパウンドケーキ
甘味抑えめで私が好きな味でした。
Rも気に入ってくれたようです。

Banana and Dried Fruits Pound Cake
The sweetness was suppressed and it was my favourite taste.
It seems that R also liked it.

Afternoon Cake
Since R is a sweet tooth, I always keep something sweet at home.

We ran out of sweets yesterday, so I made a pound cake today.

I'm most energetic in the morning, so I make cakes in the morning.

However, today, we went shopping at Seiyu supermarket in Shichirigahama residential area in the morning and I ran out of physical strength.
About Seiyu supermarket in the residential area, below.

I made the cake in the afternoon when I recovered.
最近はバナナを縦に切ったトッピングを気に入っています。
以前はバナナを横に切って丸い形のトッピングでした。
友人の梅酒に漬けたドライフルーツを使用しました。
私が作った杏ジャムも入っています。
かなりの量のシナモンも投入しましたが
思ったほどの香りはしていません。

Recently, he likes the toppings made by cutting bananas vertically.
It used to be round toppings that used cut banana disks.
I used dried fruits pickled in my friend's plum wine : Umeshu.
The cakes also contained apricot jam I had made.
I added a considerable amount of cinnamon, 
but it doesn't smell as much as I expected.



0 件のコメント:

コメントを投稿