2021年5月20日木曜日

2021年5月17日 霧が深い朝 / Foggy Morning, 17th of May, 2021

目次 / Contents
1) 霧 / Fog
2) 鶯の声 / Uguis Song



1) 霧 / Fog
霧が深い朝
霧が深く驚きました。
通常なら見える七里ヶ浜の家々が何も見えません。
こういう深い霧を見ると、バースを思い出します。
私が留学した大学は英国のバースにあり、
私は丘の上に住んでいました。
バースは丘に囲まれているので霧がかかると
霧はバースをおおい、ドラゴンが寝そべって
いるような形に見えました。
また、朝登校する際に霧が深いと、
違う時代へ迷い込んだ気持ちになりました。
学生時代はいろいろ辛かったけれど、
バースの街は素敵で大家さんや近所の方々は優しく、
そこに住んだことは素晴らしい経験でした。

Foggy Morning
I was surprised by the dense morning fog.
I can't see any of the houses in Shichirigahama that
 I would normally see.
Seeing such a dense fog reminds me of Bath.
 I studied in university in Bath and I lived on a hill.
Bath is surrounded by hills, so when it gets foggy,
 the fog covers the city and looked like a dragon lying down.
Also, when I walked to the university in the morning and 
the fog was deep, I felt lost in a different era.
My time was hard when I was a student, but Bath was lovely,
 my landlord and neighbours were kind, 
and living there was a wonderful experience.





2) 鶯の声 / Uguis Song
鶯の声
霧の中で鶯の声がよくしていました。

Song of Japanese Bush Warbler : Uguis
Japanese bush warbler's song was frequent in the fog.



鶯の声
Song of Uguis





0 件のコメント:

コメントを投稿