2020年11月14日土曜日

❶ 2019年11月19日 坪内好子展覧会 - 東京 / Yoshiko Tsubouchi Exhibition - Tokyo, 19 th of November 2019


チラシ / Flyer


11月19日、いくつかの展覧会を見に、夫Rと東京へ出かけました。

最初は、東京新宿伊勢丹で開催・"坪内好子展覧会"へ行きました。

私は、坪内好子さんの作品が大好きで、行ける限り、彼女の個展には足を運んでいます。

いつか、作品を購入したいと思っているのですが、彼女の作品が私には高額で、今のところ実現できていません。
(カレンダー展除く)

ああ、でも、いつか、欲しいな〜...
DM / Invitation Card

私も夫Rも彼女とは面識があるので、
二人の名前でDMを送ってくださっています。

Both I and my husband R have acquaintance with her, 
so she sent us a DM under our names.


彼女は私達がお気に入りの
北鎌倉のレストラン・"ラ・ペクニコヴァ
を経営している馬場シェフの奥様でもあります。

She is also the wife of Chef Baba, 
who runs our favourite restaurant,  
"La Peknikova" in Kita-Kamakura, Japan.

On 19th of November, I went to Tokyo to see some exhibitions with my husband
R.
  
At first, we went to the "Yoshiko Tsubouchi Exhibition" held in Isetan, Shinjuku, Tokyo.

I love Yoshiko Tsubouchi's work, and as long as I can go, I go to her exhibitions.

I'd like to buy her work someday, but her works are too expensive for me and I haven't done it so far.
(Excluding Calendar Exhibition)

Oh, I want one someday ...

受付 / Reception

 Yoshiko Tsubouchi's CV in Japanese



撮影は好子さんの許可を得ています。

The photograph has been approved by Yoshiko.



原版
道具類も美しい

Original Plate
The tools are also beautiful





Rと好子さん / R and Yoshiko




騙し絵 (トロンプ・ルイユ)のような、
リフレクションのような

彼女のこういう世界、発想が好きです。

Like a Trompe-l'œil, Like a Reflection
I like her these world and ideas.




この作品とほぼ同様の作品がカレンダーとして我が家にあります。
昨年、募金目的のカレンダー展が北鎌倉でありました。
そこに彼女の作品も出品されていました。
カレンダー展初日、Rが列の1番目を確保し手に入れました。

There is a work in our house that is almost the same 
as this work as a calendar.
Last year, a Calendar Exhibition for fundraising was held 
in Kita-Kamakura.
Her work was also exhibited there.
On the first day of the Calendar Exhibition, 
R secured the first in the line and bought it.




ここ何年か、ガラス絵を制作されています。
今回、とてもガラス絵に惹かれました。
版画も欲しいと思っていましたが、
ガラス絵も欲しくなってしまった...
困ったことになったぞ!

She has been making glass paintings for the last few years.
This time, I was very attracted to glass painting.
I wanted her print, but I also wanted her glass painting ...
I'm in trouble!


素晴らしい展覧会でした。

また、好子さんにお会いできたことも嬉しかったです。

作品も魅力的ですが、好子さんのお人柄も良いので、多くの人に愛される作品とアーティストさんなのだと思います。



It was a wonderful exhibition.

I was also happy to meet Yoshiko.

The work is attractive, and Yoshiko's personality is also good, so 
I think that the artist and her work are loved by many people.



0 件のコメント:

コメントを投稿