2020年9月22日火曜日

❺ 2019年10月6日 オクトバーフェストとカフェ - 鎌倉 / Oktoberfest and Cafe in Kamakura, 5th of October, 2019

目次 / Contents
1) 再び、'オクトバーフェスト 鎌倉'  / Oktoberfest in Kamakura
2) 駅前カフェ / Cafe in front of Station 




1) 再び、'オクトバーフェスト 鎌倉'  
    Oktoberfest in Kamakura
私と夫Rは、二階堂の三日月カフェの後に、二階堂友人の家に寄ってみました。
三日月カフェについては下記

留守でした。

実は昨晩、この友人カップルS&Yは、鎌倉山の私達の家をちょこっと訪ねてくれていました。

連絡をしてみると、彼らは、'オクトバーフェスト 鎌倉' の会場、市役所の駐車場にいました。

私達もそこへ向かい、彼らと合流し、一緒に飲みました。

結局、私達は、'オクトバーフェスト 鎌倉' 開催の両日、そこでビールを飲んだのでした。
5日の'オクトバーフェスト 鎌倉'については下記

Oktoberfest in Kamakura
I and my husband R stopped by a friend's house in Nikaido after Crescent Cafe in Nikaido, Kamakura.
About the Cafe, below.

They were away.

In fact, last night, this friend couple S&Y made a short visit to our house in Kamakurayama.

When I contacted them, they were at the 'Oktoberfest in Kamakura' venue : the car  park of Kamakura City Government.

We also went there, met them and drank with them.

After all, we drank beer there on both days of the 'Oktoberfest in Kamakura'.




2) 駅前カフェ / Cafe in front of Station 
カップルS&Yと鎌倉駅前のカフェへ連れて行っていただきました。

このカフェ: "ダンデライオン・チョコレート"は、2017年にオープンされましたが、私達はまだ利用したことがありませんでした。

チェーン店で、日本にも海外にもお店があります。

ガラスと木の素材が印象的なカフェです。
"ダンデライオン・チョコレート"
公式サイト:
残念ながら鎌倉店は2020年5月で閉店。
Unfortunately, the Kamakura shop closed in May 2020.


The couple S&Y took us  a cafe in front of Kamakura station.

This cafe : "Dandelion Chocolate" was opened in 2017, but we hadn't used it.

It is a chain shop, and there are shops both in Japan and overseas.

The cafe has impressive glass and wood materials.

鎌倉駅のホームが2階から見えます。
You can see the platform of Kamakura Station from the first floor.
画像は下記より / This from below






ガラス張りなので、昼はずっと明るく
爽やかな感じがすると思います。

It's fitted with glass, so you'll feel bright
and refreshing during the day.






私はカフェ・オレ
チョコレート系を注文すべきでしょうけれど、
甘いもの、苦手なので.....。
左上の白の四角い物は、無料のお菓子、
マショマロだったと思います。
これはR用です。
マショマロは丸いイメージですがここは四角、
お店のオリジナリティを強調しているのかな?

My cup of  Cafe au lait.
I should order chocolate, but I'm not good at sweets .....
I think the white square on the upper left
was a free candy,
Marshmallow.
This was for R.
The marshmallow has a round image,
but this is a square that emphasizes the originality of the shop?


Rはココアと紅茶
(ココアはチョコレートドリンクと呼ぶのかもしれません)

R had cups of cocoa and tea.
(Cocoa may be called a chocolate drink)



0 件のコメント:

コメントを投稿