2020年9月25日金曜日

2019年10月13日 台風19号 - 東京 / Typhoon No.19 in Tokyo, 10th of October, 2019

目次 / Contents
1) 台風19号 / Typhoon Hagibis
2) 秋 / Autumn


1) 台風19号 / Hagibis
10月12日の晩、 鎌倉に大きな "台風19号/ ハギビス Hagibis "がやってきました。

この台風は、甚大な被害をもたらし、のちに、令和元年東日本台風(レイワガンネンヒガシニホンタイフウ)と名付けられました。

我が家も被害にあいましたが、深刻な被害にあわれたり、犠牲になられた方々のことを思うと、'被害'といえないかもしれません。

1つの記録として、ここに写真をいくつか載せます。


Typhoon Hagibis
On the evening of October 12, a big "Typhoon No. 19Typhoon Hagibis" arrived in Kamakura.

This typhoon caused enormous damage and was later named the Reiwa 1 East Japan Typhoon in the first year of Reiwa.

My home was also damaged, but considering the people who suffered serious damage or were victims, I may not be say
 'damage'.

As a record, here are some photographs.


シャッター / Shutter
シャッターがちぎれてしまいました。
破片が敷地内にあり、外へ飛ばされず、
他の方に迷惑をかけなかったことに安堵しました。

The shutter has been torn off.
I was relieved that the debris was on the premises,
wasn't blown out, and didn't bother others.



この夏に電動式に変えたばかりだったので
残念でした....

It was a shame because it had been just changed
 to an electric one this summer ...










玄関のアプローチ
Entrance Approach







お隣の玄関ポーチの瓦は、ほぼ吹き飛んでしまいました。
この瓦は特注だったと聞いています...。

The tiles on the entrance porch next door have almost blown away.
I heard that this tile was custom made ...




一般道路に瓦の破片が飛び散っています。
Fragments of roof tiles are scattered on the road.





実は我が家の敷地にも、瓦の破片が多く飛ばされてきていました。
ですが、瓦によるダメージはありません。

In fact, many pieces of roof tiles have been blown off
into the garden of my house.
However, there is no damage from the tiles.







裏のフェンスも....
The fence at the back ...




巨大な黒い蛇?
近所の建築現場から飛ばされてきたネットカバー

Huge Black Snake?
A net cover that has been blown
 from a nearby construction site.






2) 秋 / Autumn
秋 / Autumn

秋を拾う / Pick up Autumn





大きなキノコは台風の中も
生きのびました。

The big mushroom survived the typhoon.





秋の空 / Autumn Sky



庭から
今日は、相模湾が珍しく美しい色です。
犠牲となられた方々の御冥福をお祈りいたします。

From My Garden
Today, Sagami Bay is a rare and beautiful colour.
I pray for the souls of the victims



0 件のコメント:

コメントを投稿