2020年8月10日月曜日

⓱ - C 2019年9月1日 ストックホルム近代美術館 (建物とカフェ) - ストックホルム旅行 / Stockholm Museum of Modern Art (Building and Cafe) - Stockholm Trip, 1st of September, 2019

ストックホルム旅行
2019年8月28日~9月4日

Stockholm Trip
28th of August ~ 4th of September, 2019




目次 / Contents
1) 開館 / Open
2) 入り口と窓 / Entrance and Windows
3) 2つのカフェ / Two Cafes
    A. カフェ・バー / Cafe Bar
    B. Café Blom
Moderna Museet
ストックホルム近代美術館
Stockholm Museum of Modern Art 
公式サイト:  (英語)
Official Website : 


1) 開館 / Open
国立博物館の監督であったオッテ・スケルト Otte Sköld (1894 -1958) は、ストックホルム近代美術館の創設者でした。

彼の尽力と彼のコレクションの寄贈によって、1958年に博物館は開業しましたが、その後わずか数か月で亡くなりました。

初代館長はポントゥス・フルテンPontus Hultén (1924 - 2006)でした。

2005年に、彼は700点以上の芸術作品を美術館に遺贈し、彼のアーカイブと図書・映像も一緒に遺贈しました。 

彼の名前に由来する、ポントゥス・フルテンスタディ・ギャラリーは、イタリアの建築家、レンゾ・ピアノ (1937 ~) によって設計され、ギャラリーは、あらゆる種類のイベントやアクティビティの会場です。 

セミナー、訪問研究者、出来事、ディスカッション、イベントに使用されます。

レンゾ・ピアノ は、ポンピドゥー・センター関西国際空港旅客第1ターミナルビルなどを設計しました。


美術館や博物館を創設する時に、ある人々の並々ならぬ情熱と私財の投入があることを感じます。

人はパンのみで生きるわけではないと、食いしん坊の私でも思います。

屋内案内図 
クリーム色 ストックホルム近代美術館
水色 スウェーデン建築設計センター
公式サイト : (英語)

 Inside Map
Cream : Stockholm Museum of Modern Art
Light Blue : Swedish Centre for Architecture and Design 
                        Svenskt arkitekturoch designcentrum : ArkDes 
Official Website : 

ストックホルム近代美術館
ストックホルム近代美術館は、1958年にオープンしました。
1998年にスペイン人建築家ラファエル・モネオ(1937 ~ )によって新築されました。
建物の不具合が見つかり、一時閉鎖され、2004年に再開されました。
コレクションは、1900年以降の現代絵画、彫刻、写真、アートフィルムです。
ここは、近代美術館であると同時に現代美術館でもあるのだと理解しています。

Stockholm Museum of Modern Art (Moderna Museet)
Built in 1998 by a Spanish architect, Rafael Moneo (1937 ~).
A building defect was found, was temporarily closed and reopened in 2004.
The collection consists of contemporary paintings, sculptures, photographs
and art films since 1900.
I understand that here is a museum of modern art
 as well as a contemporary art museum.

Open
Otte Sköld (1894-1958), the director of the National Museum, was the founder of the Stockholm Museum of Modern Art.

With his hard work and the donation of his collection, the museum opened in 1958, but he died just months later.


The first manager was Pontus Hultén (1924 - 2006).


In 2005, he bequeathed over 700 works of art to Moderna Museet, along with his archive and library. 

Comes from his name, Pontus Hultén Study Gallery was designed by an Italian architect, Renzo Piano (1937 ~) and is the venue for all kinds of events and activities. 


Used for seminars, visiting researchers, events, discussions, and events.

Renzo Piano designed Centre Pompidou and the Kansai International Airport 

passenger Terminal 1 Building.

The Pontus Hultén Study Gallery is a venue for all sorts of events and activities.

It is used for seminars, visiting researchers, happenings, discussions and events.

When creating an art museum or museum, I feel that some people have extraordinary passion and donate their private collections.

I really think we don't live only with bread : 'Man shall not live by bread alone'.

Even though I am a glutton, we don't live only with bread : 'Man shall not live by bread alone'.




2) 入り口と窓 / Entrance and Windows 

入り口
透明の壁とドアによって、細長い廊下が見渡せ、この空間に感動しました。

Entrance
The transparent wall and doors overlooked the narrow corridor,
and I was impressed by this space.

細長い廊下の細長い窓
向かいの建物は、東洋博物館です。
東洋博物館のサイト:  (英語)
入場料は無料です。
この日は、時間に余裕がなく行くことはできませんでした。
ですが、もしも時間に余裕があったなら、日本人の旅行者の私は、
スウェーデンの国立美術館にその時間を使うかもしれません。

Long window Along Long Corridor
The building opposite is the Museum of Far Eastern Antiquities.
Official Website : ★
 Admission is free.
This day we couldn't go because we had no time.
But if I had the time, as a Japanese traveller I might spend time



窓から / From Windows 
スケップスホルメン島の西に位置するユールゴーデン島
Djurgården Island to the west of Skeppsholmen.
北欧博物館とヴァーサ博物館が見えます。
I can see the Nordic Museum and the Vasa Museum.
ヴァーサ博物館
ヴァーサ博物館には前日に行っています。
ヴァーサ博物館は、殆どのストックホルム観光客が訪れるように思います。

Vasa Museum
We visited Vasa Museum the day before.
I think most tourists in Stockholm visit Vasa Museum. 
ヴァーサ博物館については下記/ About Vasa Museum, below.



窓から窓を見る / Window to Window



の木造の建造物は、野外展示作品の1つだと思いましたが、違いました。
結局、なんなのか、わかりません。

I thought the wooden structure on the left was one of the outdoor collection's works,
but it was different.
After all, I don't know what it is.




3) 2つのカフェ / Two Cafes
A. カフェ・バー / Cafe Bar
いつものように、Rは美術館に入ったと同時に、コーヒーを飲みたがり、私達は、別々に見て周りました。

元々、Rは現代美術にあまり興味がないので、私よりも見る時間はここでは必要ないのです。


Cafe Bar
As usual, R wanted to have a coffee as soon as we entered the museum, and we wandered around separately.

Originally, R isn't so interested in contemporary art, so he doesn't need as much time to see it as I do.
Kaffebaren and Café Blom
建物に入ったすぐそばに、カフェバー / Kaffebaren (右上)があり、
Rはそこで休憩し、満足したコーヒーを手に入れました。
Café Blom
真ん中下です。

Right next to the building was the Cafe Bar / Kaffebaren (top right),
where R took a break and had a satisfying coffee.
Café Blom is in the middle bottom.


B. Café Blom
近代美術館の後に、私達は、スウェーデン建築設計センター: ArkDes を見始めました。

私は、休憩していませんでしたし、お腹がすいたのもあり、建築博物館の途中で、カフェ:Café Blom : で、私達は軽食を取りました。


After the Museum of Modern Art, we started to see thSwedish Centre for Architecture and Design  : ArkDes.

I wasn't resting and I was hungry, so we had snacks in the cafe: Café Blom  on the way to the architecture museum.
Rも私もカフェラテを飲みました。
Both R and I drank a cup of cafe latte.




Rのホットサンドイッチ
Rの食の問題に対応したサンドイッチです。

R's  Hot Sandwich
This sandwich that addresses R's food problems.




アジアン・ヌードル
エスニックな味が食べたくて注文しました。
味は好きでしたが、春雨は伸びていて、ツルツル感がありませんでした。
想像していなかったわけではないけれど...ちょっとガッカリ...
ですが、気持ちも体力も回復しました。
ありがとうございました。

Asian Noodles
I ordered because I wanted to eat the ethnic taste.
I liked the taste, but the vermicelli was 
passé and I didn't feel fresh.
I imagined it a little but ....still a little disappointed.
However, my feelings and physical strength recovered.
Thank you very much.


時間は逆行しますが、次回のセクションは、近代美術館の屋内展示についてです。

Time goes backwards, but the next section is about indoor exhibitions at the Museum of Modern Art.


0 件のコメント:

コメントを投稿