2020年6月12日金曜日

❹ C 2019年8月26日 c) オラファー・エリアソン展 - テート・モダン - セントラル・ロンドン / Olafur Eliasson Exhibition in Tate Modern - Central London, 26th of August, 2019



Olafur Eliasson in real Life

オラファー・エリアソン 展 : についての3回目のセクションです。
This is the third section on the Olafur Eliasson Exhibition : .

目次 / Contents
1) 氷の国 /  Land of Ice
2) 氷河 / Glacial
3) 天井に鏡 / Mirror on the Ceiling




1) 氷の国 /  Land of Ice

アイスランド共和国のアーティストです。
オラファー・エリアソンは、写真、彫刻、ドローイング、デザイン、建築、
大規模なインスタレーションなど、
1990年代初頭からさまざまな表現活動に携わってきました。

Olafur Eliasson (1967 -) is a Danish–Icelandic artist.
Olafur Eliasson has worked in a wide range of expression activities
since the early 1990s, including photography, sculpture, drawing, design,
 architecture, and large-scale installations.
展覧会案内 / Exhibition Guide (英語)

'エリアソンは子供のころから定期的にアイスランド(共和国)を訪れました。
~~
彼はアイスランドを、登山、ウォーキング、水泳、さらにはラフティングなど、身体的に関わる必要がある場所だと説明しています。'
と、テートのサイトで書かれています。

それを知ると、彼の '氷河や氷のシリーズ' ができてくることに納得が行きます。

ところで、オラファー・エリアソン展 のセクションの中で、私は彼を'アイスランド共和国のアーティスト'と説明しているのですが、彼のことを 'デンマーク人'と表記している説明も、他にあります。

アイスランド共和国デンマークの関係が、私にはよくわかりません。

おそらく、かなり密接した関係なのだと思います。

現在、ベルリンに彼の仕事場があり、そこを拠点としています。
オラファー・エリアソンの地図 (公式サイト)→

オラファー・エリアソンが扱う要素が、氷、水、光、リフレクション(反射・反映)など、私の好きな要素と重なります。

また、水など、同じ素材でも、条件、環境によって変化をしてゆくありように興味があるのも重なります。

なので、彼のインスタレーションは、私にとって、非常に、面白く、共感もでき、感動もより大きいです。

日本で開催する彼の展覧会 : がとてもとても楽しみです。



Land of Ice
Tate explains about Olafur Eliasson,
''Eliasson visited Iceland regularly in his childhood . 
~~
He has described Iceland as a place he needs to engage with physically – by climbing, walking, swimming or even water rafting. ''

Knowing that, I'm convinced that his "Glacial or Ice Series" were coming.

I'm not sure about the relationship between Iceland and Denmark.

Probably a pretty close relationship.

He currently has his studio and works in Berlin.
Olafur Eliasson's Map (Official Website) →

The elements that Olafur Eliasson works with overlap with my favorite elements such as ice, water, light, and reflection.

In addition, even if the same material, such as water, is used, it is interesting that it can change depending on the conditions and environment.

So, his installations are very interesting, sympathetic, and moving to me.

I'm really looking forward to his exhibition :  in Japan in 2020.

中心にある青銅の箱 : "The presence of absence pavilion, 2019"
(無のパビリオンの存在)
'
青銅の型が、溶けた氷河の塊によって、残された空のスペースを視覚化します。'

 Box, centre
: "The presence of absence pavilion, 2019"
'This is a bronze cast which makes visible the empty space left
by a block of glacial ice that melted away. '

R、ご協力、ありがとうございます!
R, thank you for your cooperation!


画像は下記より / This from below




左手前  / Left Front "The presence of absence pavilion, 2019"

透明スクリーンの向こう側 / The other side of the transparent screen
左奥 / Left, behind the screen"The river-raft series", 2000  
真ん中  / Centre : "Adrift compass", 2019
スクリーンも作品なのですよ〜〜! : "Suney", 1995
The screen is also a work! : "Suney", 1995

"Adrift compass", 2019
(漂流コンパス)





2) 氷河 / Glacial
'エリアソンは作品でしばしば氷河を使用します。
時々、氷河は気候の緊急事態に対する行動の必要性が意図されています。
温暖な気候により、グリーンランド氷床 (ヒョウショウでは
毎年約2,0003,000億トンの氷河が失われ、
その割合は劇的に増加すると予想されています。
 2018年にテートモダンの前で展示された"Ice Watch"  は、
グリーンランド沖の水から
釣り上げられた氷の塊のインスタレーションです。
それは、北極の氷が溶けるという現実の直接的で具体的な体験を提供しました。'
"Ice Watch", 2014 :
このインスタレーションは2018年テートモダンの
テムズ川沿いの広場で行われました。

This installation took place in the Tate Modern square in 2018.
Bankside
Photograph by Justin Sutcliffe
画像は下記より / This from below

彼は長年にわたり、アイスランドを記録する写真シリーズを作成しました。

He has created photographic series that document the country over the years.

"The glacier series", 1999
(氷河シリーズ)
エリアソンは、2019年にも氷河を撮影しています。1999年と2019年の写真を並べて配置し、起こった変化を比べています。→ : "The glacier series", 1999 / 2019

Eliasson also photographed glaciers in 2019. The 1999 and 2019 photographs are placed side by side to compare the changes that have occurred. → : "The glacier series", 1999 / 2019



"The river-raft series", 2000 :






/ Left : "Melting ice on Gunnar's land",  2008

透明スクリーンの向こう側 / The other side of the transparent screen
 :  "Glacial currents", 2018 の2点
Right : "Two of "Glacial currents", 2018
スクリーン : "Suney", 1995
The screen : "Suney", 1995

"Melting ice on Gunnar's land",  2008 :



"Glacial currents (black, green)", 2018
Watercolour, Indian ink and pencil on paper

"2018年の現在の氷河 : "Glacial currents 2018: " では、氷の塊が着色された絵の具の上に置かれました。
これにより、下敷きの紙の上で、氷が溶けると、色のうねりと色あせが生じました。"
(説明文より)

According to Tate Website, about "Glacial currents"
In Glacial currents 2018, chunks of glacial ice were placed on top of washes of coloured pigment. 
This created swells and fades of colour as they melted onto the paper beneath."
"Glacial currents (yellow, siennal)", 2018
Watercolour, Indian ink and pencil on paper



"Glacial spherical flare", 2019
Silver coloured glass (beige, white), silver coloured glacier-rock-flour glass
(various greens), gold ruby glass (pink), aluminum
'This is constructed with glass made
from small rock particles created by glacial erosion.'

'この作品は、氷河侵食によって生成された
小さな岩の粒子から作られたガラスで構成されています。'





3) 天井に鏡 / Mirror on the Ceiling
来場者が見上げているのは.....
What are the visitors looking up at.....?

/ Right : "Colour experiment no.80", 2019

"Colour experiment no.81", 2019



"How do we live together?" 2019
(どうやって一緒に暮らすの?)
天井一面に鏡が設置されています。
A mirror is installed over all the ceiling.




1) 鏡の世界 / Mirror World

1) 天井の鏡 / Ceiling Mirror



2) 鏡の世界 / Mirror World

2)  天井の鏡 / Ceiling Mirror




"苔の壁"が見えます。戻ってきました。
楽しかった〜!
ありがとうございました。

I can see the "Moss Wall". I'm back.
I enjoyed!
Thank you very much!

オラファー・エリアソンの作品 (インスタレーション) は、会場内だけでなく、屋内会場外、屋外にも展開されています。

次のセクションでは、それらの写真を載せます。


Olafur Eliasson's works (installations) are shown not only inside the Exhibition, but also inside the museum and outdoors nearby.

I will post those photographs in the next section.


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