2013年6月2日日曜日

初めての'ペクニコヴァ' / First Visit to 'La PEKNIKOVA'

かわいいお店のマークとロゴ
北鎌倉のレストラン、'ペクニコヴァ'へ行きました。
Rはいろいろなものが食べられないのですが、
そんな彼のために特別に作ってくださいました。
ありがとうございました。

Lovely Sign and Logo
We went to a restaurant: 'La PEKNIKOVA' in Kita-Kamakura.
R cannot eat a few ingredients, so they made a special meal for him.
Thank you very much!
植栽は'苔丸'さんです!
Planting by 'Kokemaru'
Earlier in my blog: 苔丸 / Kokemaru
このディスプレイも苔丸さんでしょう?
This display might be by Kokemaru?
 
ベランダに置いてある室外機を上手に隠してあります。
An air-conditioner outdoor on the porch is hidden well.
私のスープ/ My Soup
丁寧な作り方をされてて、好感がもてました。
塩加減も優しく、私達にあう味でした。
スープが一番好き!
ほかのものも、大変美味しくいたたきました。
Rのスープ/R's Soup
I felt the chef made our meal carefully, 
so I had a good impression.
The seasoning with salt is gentle which suits us.
My favourite dish was the soup.
We enjoyed others very much, too.

他のお料理/Others 





私の誕生日だったので、
♪♫ オルゴールの曲 
♪♫
をお皿にのせてのプレゼント
ありがとうございます!
(オルゴールは袋の中)

It was my happy birthday, so they presented me 

♪♫ a happy birthday song ♪♫ 
by a music-box wrapped in a white bag on a plate.
Thank you very much!
一週間後に姉Yが来るので、この晩に予約を入れました。

Yには引っ越しを手伝ってもらったので、そのお礼にここに連れて
きたかったのでした。

そして、実現できました。

彼女も喜んでくれたので、私達も嬉しかったです。

About one week later, my sister Y would visit us, so we booked this night also.

Y helped our moving so much, so we would do something for her, then we decided we would bring her here, which we did.

Y was pleased here, so I was relieved and glad.

0 件のコメント:

コメントを投稿