2022年12月3日土曜日

2022年9月5日 抗原検査キット / Antigen Self Test Kit, 5th of September 2022


目次 / Contents
1) 抗原検査キット / Antigen Self Test Kit
2) やり方 / Method 



1) 抗原検査キット / Antigen Self Test Kit
9月8日から金沢旅行を計画しています。

金沢でアート巡りをしようと思ったのがきっかけです。

それにまた、金沢に住む友人のSちゃんに会うのも目的の1つです

Sちゃんの夫のSYさんはコロナワクチンの研究者です。

彼から、私がSちゃんに会う前に 抗原検査をすることを要請されました。

無知な私は、コロナの検査として、PCR検査しか知らず、ネットで
検索したり、Sちゃんに聞いたりして情報を集めました。

情報収集後も、どちらの検査の詳細は理解していませんが、とにかく、国から認可が降りている抗原検査キッドを販売している薬局に
行かなければならないと知りました。

本日、鎌倉の薬局で、認可済みの抗原検査キッドを購入し、説明も
受けました。
抗原検査キット
金沢滞在は3泊4日で、毎日Sちゃんに会うので、
5回分が入っているセットを購入しました。

  Antigen Self Test Kit
I would be staying in Kanazawa for 3 nights and 4 days,
and I would see S Chan every day,
so I bought a set that contains 5 tests.



Antigen Self Test Kit
I was planning a trip to Kanazawa from 8th of September.

The reason for my trip to Kanazawa was because I wanted to make an art tour in Kanazawa.

Another purpose is to meet my friend, S Chan who lives in Kanazawa.

S Chan's husband, SY San is a corona vaccine researcher.

He requested an antigen test before I met S Chan.

As an ignorant person, I only knew about the PCR test as a corona test, so I searched the internet and asked S Chan to gather information.

After gathering information, I do not still understand the details of either test, though
I found that I had to go to a pharmacy that sells antigen test kits licensed by the government.

Today, I bought an approved antigen test kit : Antigen Self Test Kitat a pharmacy in Kamakura and received an explanation.




2) やり方 / Method
薬剤師さんが説明してくれる場面を、彼の了承を得て、ビデオで撮影しました。

私の技量がなく、最初から最後までのビデオを一度にここでお見せすることができません。
なので、各ステップにおいて切って、お見せします。 
説明書
Instructions in Japanese

Method
I videoed the scene where the pharmacist explained the procedure on video with his approval.

Due to my lack of skill, I can't show you the entire video here from start to finish.

So, I cut it for each step and show you, although it is only in Japanese.
① 検体採取 / Specimen Collection 
(31秒/ 31second )




② 試料調整 / Sample Preparation
(19秒 / 19second )




③ 検体滴下 / Specimen Drop
(43秒/ 43second )




④ -A 結果判定 / Result Judgment
(24秒/ 24second )



④ - B 結果判定 / Result Judgment
説明を受けて、最もおそれたのが、検査をした後で、
なにかしらを失敗して、判定不明になり、
再度することになることでした。
1つ1つ、確認しながら、用心深くしよう!
と自分を戒めました。

After receiving the explanation, what I was most afraid of was that
 after the inspection, I would make a mistake and
 the judgment would be unclear, and I would have to do it again.
Let's be careful while checking one step at a time! I cautioned myself.

薬剤師さんの説明がわかりやすく、親切さも感じました。

また、ビデオに撮ったことに安心し、 軽い気持ちになって薬局を出ました。

ありがとうございました。


The explanation by the pharmacist was easy to understand and I felt kindness.

Also, I was relieved that I had taken a video, and left the pharmacy with a light heart.

Thank you very much.






0 件のコメント:

コメントを投稿