2021年1月12日火曜日

2021年1月11日 お片付けの日 / Tidying Up Day, 11th of January, 2021

目次 / Contents
1) クリスマス終了 / Christmas Ending
2) ジンジャーティ /  Ginger Tea
3) ポットティと友人のカレンダー  / Pot Tea and Friend's Calendar
   A. ポットティ / Pot Tea
   B. 友人のカレンダー  / Friend's Calendar


1)  クリスマス終了 / Christmas Ending
今年は通常よりも早めにクリスマス装飾の片付けを始めていました。

私がいろいろなことを早く片付けて、2022年の個展への準備を始めたいと思ったからです。

にもかかわらず、先行して片付けていたのは、夫Rでした。

後から私が参加し、本日、片付けが終わりました。ふ〜っ!

クリスマスの終わりです。

ちょっと寂しい....。

片付けるときに、Rレクイエムのレコードをかけました。
[今日まで私は、レクイエム / Requiem は '鎮魂曲 (チンコンキョク)' と思っていましたが、これは誤訳で、現在では、'レクイエム' 
または '死者ミサ曲'と呼ばれると知りました。]

Rはクリスマスの雰囲気を出そうとしたのです。

最初はよかった、Rの狙い通りに、
「クリスマスっぽいね」
と言っていましたが、だんだん、悲しい気持ちになって行きました。
2つになったクリスマスツリー
古いツリーを捨てて、ひとまわり大きなツリーに
取り換えるつもりでした。
けれども、古いツリーを捨てられず、
また片付けることになっています。

さて、さて、次のクリスマス、どうしましょうか?

Two Christmas Trees
I intended to throw away the old Christmas tree and 
replace it with a larger one.
However, the old tree cannot be thrown away and
 is to be tidied up again.
Well, what should we do next Christmas?

Christmas Ending
This year, we started tidying up Christmas decorations earlier than usual.

Because I wanted to get things done quickly and start preparing for my exhibition in 2020.

Nevertheless, it was my husband R who advanced tidying up

I joined later, and the tidying was finished today. Phew~...!

This is the end of this Christmas.

A little sad.....

When I was tidying up, R played a Requiem record.

He tried to create a Christmas atmosphere.

It was good at first, and as he aimed, I said, 
"It's like Christmas,"
 but gradually I felt sad.



2) ジンジャーティ / Ginger Tea
心も体も温める、ジンジャーティを飲むことにしました。

5種類のジンジャーティが入っているセットをクリスマス用に買っていました。

ですが、今日、封を開けました。


Ginger Tea
I decided to drink ginger tea, which warms my mind and body.

I had bought a set containing 5 kinds of ginger tea for Christmas.

But today I opened the seal.

オレンジ・ジンジャーティ
オレンジ・ジンジャーティを選びました。
思ったよりもずっと美味しく、
ちょっと幸せな気持ちになりました。

幸せは簡単にやってくる?()

Orange Ginger Tea
I chose Orange Ginger tea.
It tasted much better than I expected and 
made me feel a little happy.
Does happiness come easily? (Laugh)




3) ポットティと友人のカレンダー 
  Pot Tea and Friend's Calendar
A. ポットティ / Pot Tea 
Rがポットティを入れてくれました。

レクイエムで気落ちした私を元気づけるためかな?と推測。

どうも、ありがとう!

けれども、後に、彼は私がレクイエムによって気を落としたとは思っていなかったことがわかりました。

私がちょっと元気なさそうに見えただけだったとのことで...。

どちらにしても、私を励まそうとしたことには、変わりありません。

どうも、どうも、ありがとう!


Pot Tea 
made tea in a teapot.

I guess this is to cheer me up who was depressed by the Requiem?

Thank you!

However, later I found out that he had not realized I was depressed by the music.

He thought I just looked 'under the weather'.

Either way, he was still trying to encourage me.

Thank you very much!


B.  友人のカレンダー  / Friend's Calendar 
ポットティとカレンダー
今日の紅茶は、F&M のカンティネス・グレイ (Countess Grey)。
この紅茶は私達のお気に入りです。
カンティネス・グレイの風味がオレンジ・ジンジャーティと
よく似ていました。

左上の可愛いカレンダーは、
友人のイラストレイター、まえだますみちゃんの作品です

ますみちゃん、ありがとう!

Pot Tea and Calendar
Today's tea is Countess Grey by F&M.
This tea is our favourite.
Countess Grey flavour is very similar to the orange ginger tea.

The lovely calendar on the upper left is the work of 
my friend, an illustrator, Masumi Maeda.
Thank you Masumi Chan!
ますみちゃんのHP
ますみちゃんのイラストレーションには、
クスッと笑えるアイディアがあり、
幸せな気持ちにさせてくれます。
Rも笑うので世界共通の幸せがあります。
Masumi Maeda's HP only in Japanese.
Masumi's illustrations have ideas that make me laugh and 
make me happy.
R also laughs, so there is universal happiness.
対人距離 (社会的距離) を保って並び、
マスクを置いて海へ飛び込みます。
コロナを笑いで吹き飛ばせ!

They line up socially distanced,
put down their masks and jump into the sea.
Blow away the corona with a laugh!


0 件のコメント:

コメントを投稿