2020年7月3日金曜日

❻ - B 2019年8月30日 b) 船の旅 - ストックホルム旅行 / Ferry Trip - Stockholm Trip, 30th of August, 2019



ストックホルム旅行
2019年8月28日 ~ 9月4日

Stockholm Trip
28th of August ~ 4th of September, 2019


私と夫Rは、ストックホルム市庁舎 Stockholms stadshus 近くの船着場から、
ドロットニングホルム宮殿 Drottningholms slott へ向かいました。

このセクションはその船旅の後半部分の写真を載せます。
前半は下記


From the landing near Stockholm City Hall / Stockholms stadshus, I and my husband R headed to Drottningholm Palace  / Drottningholms slott.

This section shows photographs of the second half of the journey.
The first half is below.



西の橋 / Västerbron
 全長600 m以上 、1935年開通

 West Bridge / Västerbron.
Total Length Exceeding 600 m, Open in 1935





可愛い家々
ストックホルムで感じたのは、家がみんな可愛いということです。
私にとっては、絵本の中に出てくる家々ばかりでした。

Lovely Houses 
What I felt in Stockholm is that all the houses are pretty.
For me, they were all picture book houses.




気持ちよさそう.... / You look comfortable...




私達と同じフェリー
あちらは帰りですね。
煙突から蒸気が上がり、その部分がぼやけているのがわかります。

Same Ferry as Us
That's the way back.
I can see that the steam rises from the funnel and that part is blurred.









スウェーデン国旗
船が掲げているスウェデーン国旗

ノルディック・クロスが誇らしげです。
この写真を 'ストックホルム旅行シリーズ' のブログカヴァーに使用しています。

Swedish Flag
This is Swedish flag on the ship. 

The Nordic Cross looks proud.
I am using this photograph for my blog cover for 'Stockholm Trip Series'.


















ドロットニングホルム宮殿が現れました!
Drottningholm Palace has appeared!



綺麗な宮殿〜〜〜! / A beautiful Palace~~!!




ドロットニングとは、スウェーデン語で「王妃の小島」を意味します。
Drottning is the Swedish word for "Queen's Islet".




ここは、ランチを食べる人の席です。
私達は、ずっとデッキ席にいました。

This is the table for those who eat lunch.
We stayed on the deck all the time.



船の窓から / From Ferry's Window




到着! / Arrival!




セキレイ
セキレイがお出迎えしてくれています。

Wagtail
Wagtail is welcoming us.





私達が乗船していたフェリーが離れてゆきます。
とっても楽しかったです。
どうもありがとうございました〜〜!

The ferry we were on board left.
I very much enjoyed!
Thank you very much~~!




次回のセクションから、ドロットニングホルム宮殿見学を始めます。


In the next section, we will start to visit Drottningholm Palace.


0 件のコメント:

コメントを投稿