目次 / Contents
1) 激動のロシア / Turbulent Russia
2) 象徴的な戦争の画像 / Mystical Images of War
ポストカード・カバー
ナタリア・ゴンチャロワ 展
2019年6月6日 - 9月8日
Post-cards Cover
6th of June – 8th of September, 2019
|
ナタリア・ゴンチャロワ / Natalia Goncharova (1881 – 1962) : ★ (動画; 英語)は、
ロシア・アヴァンギャルド (前衛芸術) 運動のリーダーで、当時、女性で成功した数少ない、アーティストの一人です。
展覧会の宣伝に使用されている、"農民のりんご摘み" (1911)は、2007年、クリスティーズにおいて、女性画家の作品としての最高額、490万ポンドで落札されました。
ナタリア・ゴンチャロワの時代 (1881 – 1962) を思った時、まず浮かんだのが、ロシアの国の状態でした。
1905年にロシア第一革命 (1905 -07)、1917年3月に300年続いたロマノフ朝 (1613 - 1917)は終焉、1922年にソビエト連邦が形成され、1991年ソ連崩壊、ロシア連邦が
成立します。
成立します。
ゴンチャロワは、激動のロシアをどのように生きたのでしょうか?
こういう国の状態の時、アーティストたちは、どう、過ごしているのでしょう。
日本で平和の時代に育った私は、想像しようとしただけで、クラクラします。
1914年4月にゴンチャロワは、バレエ・オペラの仕事:
"金鶏 / Le Coq d’or / Golden Cockerel " で、生涯のパートナー、
ミハイル・ラリオーノフ(1881 - 1964)とともに、
セルゲイ・ディアギレフ / Serge Diaghilev (1872 -1929) によって、パリに招待されました。
"金鶏 / Le Coq d’or / Golden Cockerel " で、生涯のパートナー、
ミハイル・ラリオーノフ(1881 - 1964)とともに、
セルゲイ・ディアギレフ / Serge Diaghilev (1872 -1929) によって、パリに招待されました。
ラリオーノフは兵役に召集され負傷、その後戦闘に適さないために、兵役から外れました。
1915年に二人は、スイス、イタリア、スペインを旅行します。
1917年の十月革命 (1917 - 18) と5年間のロシア内戦 (1917 - 1922) により、彼らは
モスクワに戻らず、1919年からパリで住み始め、その後、ロシアには2度と戻りませんでした。
モスクワに戻らず、1919年からパリで住み始め、その後、ロシアには2度と戻りませんでした。
彼女らは、祖国の激動時のほとんどを海外で過ごし、共産国になった祖国には戻らなかったのです。
アーティストにとって、共産圏で活動するのは、かなり制約を受け、表現の自由がなくなると推測します。(王の独裁が強くても同様ですね...とかくこの世は住みにくい?)
イリヤ&エミリア・カバコフ / Ilya and Emilia Kabakov (1933 ~ / 1945 ~) もロシアを離れたアーティストでした。
そのプロジェクトについては下記。
何人のアーティストが表現者が共産国になったロシアを離れたかわかりませんが、その数は決して少なくはないでしょう。
ゴンチャロワとラリオーノフの二人が、パリに移住したことは、容易に理解できます。
ゴンチャロワは、戦争への思いを "象徴的な戦争の画像 / Mystical Images of War" (1914年出版) に表現しています。
小冊子/ Leaflet
天使と飛行機
(象徴的な戦争の画像より)
1014年出版/ V.L. Kashin、
リトグラフ
Angels and Aeroplanes
(from Mystical Images of War)
Published by V.L.Kashin, Moscow, 1914
Lithograph
画像は下記より / This from below
|
Turbulent Russia
This is the third section about the Natalia Goncharova Exhibition.
Natalia Goncharova (1881 – 1962) : ★ (Film) was the leader of the Russian Avant-Garde movement and was one of the few successful female artists of the time.
The "Peasant's Picking Apples" (1911), used to advertise the exhibition, soared to £4.9 million and winning the highest price for a female painter's work in Christie's, in 2007.
When we think of the days of Natalia Goncharova (1881 – 1962), the first thing that comes to mind is the state of Russia.
The First Revolution of Russia in 1905 (1905 - 07), the House of Romanov that lasted 300 years in March 1917, ended, the Soviet Union (1922 -1991) formed in 1922, and the Dissolution of the Soviet Union in 1991, the Russian Federation was established.
"ゴンチャロワの「象徴的な戦争の画像」シリーズ は1914年の秋に出版され、戦争を愛国的で破滅的なものとして描いています。The First Revolution of Russia in 1905 (1905 - 07), the House of Romanov that lasted 300 years in March 1917, ended, the Soviet Union (1922 -1991) formed in 1922, and the Dissolution of the Soviet Union in 1991, the Russian Federation was established.
How did Goncharova live in turbulent Russia?
How do artists spend their time in such a country?
I grew up in the era of peace in Japan, and when I try to just imagine it I feel dizzy.
In April 1914, Goncharova and Larionov were invited by Serge Diaghilev (1872 - 1929) to work on designs for his opera-ballet "Le Coq d’or / Golden Cockerel".
After the work, they held their exhibition in Paris, but in August World War I (1914 - 1918) occurred and they returned to Moscow.
Larionov was recruited for military service and injured, then left military service because he was unfit for combat.
In 1915 the two travel in Switzerland, Italy and Spain.
Due to the October Revolution (1917 - 18) in 1917 and the five-year, Russian Civil War (1917 - 1922), they did not return to Moscow, and lived in Paris from 1919, and never returned to Russia.
They spent most of the time during their country's turmoil abroad and never returned to their communist homeland.
It is speculated that working in the communist area is quite limiting for artists, and there is no freedom of expression. (It is the same even if the dictatorship of the king is too strong... Is it difficult to live in this world?)
Now come to think of it, I saw advertising signs for the project "The Ship of Tolerance ★" before arriving at Tate Modern,
By coincidence, its planners were Ilya and Emilia Kabakov (1933 ~ / 1945 ~) who are also artists who had left Russia.
Now come to think of it, I saw advertising signs for the project "The Ship of Tolerance ★" before arriving at Tate Modern,
By coincidence, its planners were Ilya and Emilia Kabakov (1933 ~ / 1945 ~) who are also artists who had left Russia.
About the project, below.
Although I don't know how many artists and expressive people left Russia when it became a communist country, the numbers are (were) by no means small.
It's easy to see that Goncharova and Larionov emigrated to Paris.
So it's easy to understand that they have lived permanently in Paris.
Goncharova describes her thoughts about war in the "Mystical Images of War" (published 1914).
連合国(イギリス、フランス、ロシア)の国のシンボルは、黙示録とロシアの中世の詩を合体させて、画像を作りました。
現代の戦争と古代の予言を混ぜ合わせて、ゴンチャロワは、複葉機と格闘する天使たち、亡くなった兵士を悼む聖母マリア、そして週末に死がに淡い馬に乗る絵を描写しました。"
私は、絵画や創作物での表現は、暗喩的なものが好きです。
もろに表現をする、プラカード的な表現が好きではありません。
かなり直接的でも、その形(フィギュア)が抽象化されているならば、好きな場合があります。
なので、彼女のとった表現方法が好きです。
ですが、黙示録とロシアの中世の詩を知らないので、彼女の深い思いを理解することはできません。
ですが、体制に反抗し、過激な行動や作品制作をした彼女であっても、暴力によっての変化には反対であるという意志はわかります。
彼女は戦争には反対であったでしょう。
"Mystical Images of War"
According to the Leaflet or the website,
"Goncharova’s series "Mystical Images of War" was published in autumn 1914, picturing the war as both patriotic and catastrophic.
The national symbols of the Allied Powers (Britain, France and Russia) are brought together with images from the Book of Revelation and Russian medieval verse.
Blending contemporary warfare and ancient prophecy, Goncharova portrayed angels wrestling biplanes, the Virgin Mary mourning fallen soldiers, and the Pale Horse that Death rides in the Apocalypse."
The national symbols of the Allied Powers (Britain, France and Russia) are brought together with images from the Book of Revelation and Russian medieval verse.
Blending contemporary warfare and ancient prophecy, Goncharova portrayed angels wrestling biplanes, the Virgin Mary mourning fallen soldiers, and the Pale Horse that Death rides in the Apocalypse."
I like metaphorical expressions in paintings and creations.
I don't like placard-like expressions that express directly.
Even if it is quite direct, if the shape (figure) is abstracted, I may like it.
So I like the way she expresses ideas.
But I can't understand her deep thoughts because I don't know the Book of Revelation and Russian medieval verse.
But I can't understand her deep thoughts because I don't know the Book of Revelation and Russian medieval verse.
However, even though she rebelled against the establishment and acted radically and produced works, I understand that she was opposed to violence as a means to change.
She would have been against war.
次のセクションは、ゴンチャロワのパリ移住後についてです。
The next section is about Goncharova after moving to Paris.
次のセクションは、ゴンチャロワのパリ移住後についてです。
The next section is about Goncharova after moving to Paris.
0 件のコメント:
コメントを投稿