2020年4月7日火曜日

⓮ - F 2019年8月8日 コロッケが食べたくて - ユトレヒト- オランダ旅行 / I want to eat Croquettes - Utrecht - Netherlands Trip, 8th of August, 2019


目次 / Contents
1) オランダのコロッケ / Dutch Croquettes
2) カフェ・ジャーナル/ Cafe Le Journal



1) オランダのコロッケ / Dutch Croquettes
オランダの伝統料理や食べ物をリサーチした時に、'コロッケが美味しい'、と知りました。

ぜひ、オランダ滞在中に食べたいと、食いしん坊の私は思ったのです。

コロッケは、人気で、自動販売機でも販売されていると聞いていましたし、実際に売られていましたが、私が販売機を見た時には私はお腹が空いていませんでした。

夫のRは玉ねぎが食べられないので、大体のコロッケ(玉ねぎ入り)は食べられません。

なので、私だけがコロッケに執着していました。

訪ねたカフェやレストランでは、コロッケがなかったり、注文したのに違うお料理が出てきてしまったりと、何かと食べる機会を逃していました。

この日、ついに、コロッケを食べられる機会を得ました。
コロッケ専門店
チップス専門店のコロッケ版。

Croquette Specialty Shop
Croquette version of a chip specialty shop.


Dutch Croquettes
When I researched traditional Dutch cooking and food, I knew that croquettes were delicious.

I am a glutton and wanted to eat croquettes during our stay in the Netherlands.

Croquettes are popular and I heard that they were also sold from vending machines, and indeed, they are, but when I saw the vending machines I was not hungry.

My husband, R, can't eat onions, so he can't eat most croquettes (includes onion).

So only I was obsessed with croquettes.

In the cafes and a restaurant we visited, there were no croquettes or different dishes came out even though I had ordered, so I missed out on eating croquettes.

On this day, I finally had the opportunity to eat croquettes.
私が食べたかったのは、丸いコロッケだったのですが
贅沢は言っていられません。

What I wanted to eat was round croquettes, but I couldn't luxuriously say no.


日本でもコロッケパンがあるように、
ここでもコロッケのホットドッグ版があるようです。

Like croquette bread in Japan,
there seems to be a hot dog version of croquette here as well.



お店のパンフレット
ファーストフードなのに、高級店のような雰囲気でまとめています。
オーナーの主張がよくわかるパンフレットです。
オランダ語なので、詳しい説明はわかりません。

Shop Brochure
Although it is fast food, it is summarized in an atmosphere like
a luxury restaurant (or shop).
The brochure clearly explains the owner's claim.
I do not know the detailed explanation because it is in Dutch.

私はビーフコロッケを注文したく思っていました。
オーナー兼コックの男性が2つのベースががあることを英語で説明してくれました。
それぞれ1個づつ注文しました。どのように違うか....忘れちゃいました!(すみません)

I wanted to order beef croquette. A guy, owner and cook explained in English that there are two types.  
I ordered one of each. How are they different? ... I forgot! (I'm sorry)




清潔そうです / Looks Clean



入り口そばのカウンター
大小の陶器のボウルもお店に合うように選ばれているのを感じます。

Counter Near Entrance
I feel that large and small pottery bowls are also selected to suit the shop.



たくさんのトッピング
コロッケは2つのタイプなので、トッピングでバリエーションをつけるのですね。
まあ、ベースは2つですが、中身は魚、肉、野菜のみなどの作り分けがあり、
コロッケの種類としては8つ用意しているようです。

Many Toppings
There are two base types of croquettes, so they make variations with toppings.
Well, there are two bases, 

but the contents are made of fish, meat, just vegetables, etc.
It seems that there are eight types of croquettes available.




まるでチョコレートのパッケージ!
They look like chocolate packages.




中はゴールド!
細長いコロッケです。
オランダの伝統のコロッケではなく、モダンタイプなのでしょう。

 Inside is Gold!
It is an elongated croquette.
It is not a traditional Dutch croquette but a modern type.



店内のソフトベンチで撮影
ここのコロッケも玉ねぎ入りなので、2つとも私のものです。

Photograph on a soft bench inside the shop
The croquettes here also have onions, so both are mine.




柔らかめの中身なので、'コロッケ'というよりも
マッシュポテトに牛ひき肉が入っているという印象でした。
日本のコロッケはもうちょっとホクホクしています。
やっぱり、伝統的な丸いコロッケが食べたい!

Because it was soft, my impression was that beef mince was in mashed potatoes
rather than 'croquettes'.
Japanese croquettes are more crispy and have more texture.
After all, just I want to eat traditional round croquettes!



追記:
コロッケの自動販売機の写真を見つけたので追加します。

Addendum :
 I found a photo of a croquette vending machine, so I will add it.





2) カフェ・ジャーナル/ Cafe Le Journal
私達は8月5日にオランダ入りし、滞在記のユトレヒトに来ました。

到着した日の晩に、カフェが立ち並ぶニュー デ (Neude) 広場に来ました。

その日は、"Cafe 't Neutje (カフェ・ト・ニューチェ)"でビールを飲みました。
カフェ・ト・ニューチェ / Cafe 't Neutjeについては下記

この日は、滞在場所へ帰る前に、"Cafe Le Journal (カフェ・ル・ジャーナル)"
寄りました。
Neude 32-34 , 3512AG, Utrecht, Nederland
Official Website: 
We entered the Netherlands on 5th of August and came to Utrecht for our stay.

On the evening of our arrival, we came to the Neude square where cafes are lined up.

That day we had a beer at "Cafe 't Neutje".
About "Cafe 't Neutje", below.

On this day, before returning to our accommodation, we stopped by "Cafe Le Journal".




こんなに明るいのでは、暗い部屋に帰る気になりません。
I didn't feel like returning to a dark room when it was so bright like this.




日頃、屋内を選ぶ私達も、オランダではほとんど屋外の席に座りました。

Though we, who usually choose inside, 
we almost always selected to sit outdoors in the Netherlands.




コロッケがあったら食べようかと思いましたが、
残念ながらありません。

I thought if they had a croquette, I would have it, but unfortunately not.




瓶:ヴェデット / Vedett
私達は、ハイネケンではないビールが飲みたかったのです。
ヴェデット / Vedett は、デュベルDuvelと同じベルギーのビール醸造メーカー: 

グラス : ニューデ ビール/ Neude Beer
広場の名前がついた生ビール。
味は詳しく覚えていないけれど ()、どちらも美味しくいただきましたよ〜!

Bottle : Vedett
We wanted to drink a non-Heineken beer.
Vedett was a beer from the same Belgian brewer as Duvel : Duvel Moortgat.

Glass : Neude Beer
Draft beer with the name of the Square.
I don't remember the details (laugh), but both were delicious!




ニュー デ 広場 : 前の晩に撮影 
私達が席を立つときは、まだ明るく、
写真のように、"になっていませんでした。

Neude square : Photograph the night before
When we left, it was still bright and, not as in this photograph : "night".





0 件のコメント:

コメントを投稿