2019年5月14日火曜日

❷2018年9月21日 東京- 神田フレンチ Chamante / Tokyo - “Kanda French, Chamante”, 21st of September, 2018

とてもとてもひさしぶりに、友人 AちゃんとTちゃんに会いました。

一時は1週間に一度くらい会っていたのに、私が英国留学し、鎌倉に住まいはじめてから、年に1度くらいの頻度になってしまいました。

二人がランチが美味しいレストランと思っている、神田フレンチ シャルマン: Chamante"でディナーを食べました。

二人もディナーは、初めて。

予約してくれてどうもありがとうございました!

神田フレンチ シャルマン: Chamante
101-0045 東京都千代田区鍛治町1-5-4内田ビル1F
TEL03-6260-9666
営業時間:
平日 Lunch 12:0015:00L.O 14:00)
Dinner 18:0023:00L.O 22:30
定休日:土・日・祝日
公式サイト : 

 “Kanda French, Chamante”
Uchida Building 1F, 1-5-4 Kajicho, Chiyoda-ku, Tokyo
101-0045
TEL 03-6260-9666
Opening Hours: Weekday Lunch 12:00 to 15:00 (L.O 14:00)
Dinner 18:00-23:00 (L. O 22:30)
Regular holiday: Saturday, Sunday, and public holidays
Official Website :  only in Japanese 

Long time no see my friends, A chan and T chan.

At one time, I met one or both once a week, however, after I studied in Britain, then lived in Kamakura, it has been about once a year.

We ate dinner at “Kanda French, Chamante”, where they both think the lunch is delicious.

This was their first dinner.

Thank you very much for making the reservation!
3人で一緒に飲めて嬉しい!
It is good to drink together with three people!


お店はどんどん混んで行きます。
The restaurant is becoming more and more crowded.


酒飲みが好きそうな料理を注文しました。

量などもわからないので、ウエイトレスさんと相談しつつ決めました。

気さくで明るく、立場もきちんと理解しているスタッフさんでした。

スタッフさんは女性がほとんどです。


We ordered dishes often liked by drinkers.

As we did not know their quantities, we decided while consulting with our waitress.

She was friendly and bright, who understood her position properly.

The staff are mostly women.












美味しいのですが、塩気がかなりきついです。

お酒はすすみます!

まあ、最近、塩気が穏やかなところが増えているので、味にパンチが欲しい人には良いのかもしれません。

または、このレストランは、作るシェフによって、かなり味に幅があるのかもしれません。


They were delicious, however, they are very salty.

We would drink alcohol very easily!

Well, recently, there are more places where saltiness is mild, so it may be good for those who want a punch for the taste.

Or, this restaurant may have a wide range of flavours depending on the chef making it.

写真ぼけててすみません。
Sorry for the blurry photo.
 

お酒のせいか、私の腕のせいか?ほとんどの写真に焦点がなく、ごめんなさい。
Is it because of alcohol or my lack of skill? Sorry for the lack of focus on most photos.
同じデザートなのに写真の設定を変えるとこんなに違って見えます。
Even though it is the same dessert, it looks like this if I change the photo settings.

楽しく美味しい晩でした!
We had an enjoyable and delicious night!


AちゃんとTちゃん、ありがと〜!
Chamante、ありがとうございました!


A chan and T chan, thank you ~!
Thank you very much, Chamante!


0 件のコメント:

コメントを投稿