2019年5月13日月曜日

2018年9月16日 コジュケイ / Chinese Bamboo Partridge, 16th of September, 2018


コジュケイ / Chinese Bamboo Partridge 


時折、庭にコジュケイ(小綬鶏)を見かけます。

初めて、コジュケイを見たとき、5,6羽の家族でした。

家族と思えたのは、2羽の成鳥と2.3羽の幼鳥のグループだったからです。


本日見かけた3羽は、同じような大きさでした。


単なるグループかもしれませんが、私には家族に思えてしまいます。




Occasionally, I see Chinese Bamboo Partridge in my garden.

It was a family of five or six birds the first time I saw them.

I thought it was a family because it was a group of 2 adults and 2.3 young birds.

The three birds I saw today were of similar size.

It may be just a group, however, it seems like a family to me.
山鳩に似ていますが、顔はもっと穏やかで目の上に灰色の帯があり、
胸に煉瓦色と灰色の帯が見られます。

Similar to a mountain pigeon, although a face is more gentle and
is with a gray band above the eyes, and a brick and gray band on the chest.



撮影に気づかれたようで、隠れられてしまいました。
顔が緊張しているように見えますが、私の気のせい?

They seem to notice being photographed and they are hidden.
It looks like its face is tense, though is it just my imagination?

この後、家の脇を小走りして、 裏の茂みに消えて行きました。

怖がらず、また来てください。


After this they trotted along the side of the house and disappeared in the bushes at the back.

Please come again without being afraid.


0 件のコメント:

コメントを投稿