2016年5月7日土曜日

❷4月21-23日、誕生日旅行 - 藤田喬平ガラス美術館 / Birthday Trip - Kyohei Fujita Museum of Glass , 21st - 23rd of April, 2016


温泉旅館: ' 松島 ・一の坊は、藤田 喬平 ガラス美術館 (個人美術館) が併設されています。
公式サイト :  

藤田 喬平 (1921 - 2004) は、東京出身のガラス工芸家です。

昨年も来訪しましたが、今年の方が見応えがあったように感じました。


今回の展示は、
藤田氏の名を高めた、飾筥(カザリバコ)を中心にしてあり、制作風景のビデオも上映されていました。

私はガラス制作を見るのが好きでしたので、非常に興味深く見ました。


The hot -spring hotel :  'Matsuhima Ichinobou'  has Kyohei Fujita Museum of Glass (private museum) .

Kyohei Fujita (1921 - 2004) was a Japanese glass artist and was born in Tokyo.


I visited the Museum last year, in fact I felt the display this year was more worth seeing than before.  

This time, the display was mainly his Kazaribako, which are glass boxes with complicated surface decorations and made his name popular.

I do like seeing the making of glass so the video was very interesting for me.

流  
入ってすぐ、どか〜んという感じで展示されいました。
藤田氏は、ベニスでも制作を1年に一度にしていました。
この作品は、ベニスのガラス工房で職人さんたちと
ともに作りました。
その様子がビデオにありました。

Flowing
This work was set up just into the entrance, it gives us a vast image.
Fujita worked in Venice once a year.
  This was made in a glass studio in Venice, with craftsmen.
本体は職人さんたちが作り、デコレーション部分は
藤田氏がお手本を見せて作っていました。

The body was made by the craftsmen 

風の道 / Path of the Wind, 1995


カラー / Calla, 1995


雲の器 / Vessel of Cloud, 2005



飾筥 / Kazaribako
竹取物語  / Taketori Monogatari
Taketori Monogatari : The Tale of the Bamboo Cutter Taketori or
The Tale of Princess Kaguya 


撮影は自由です。/ Photography is allowed.

夜桜
Ornamented Box, "Cherry Blossoms At Night", 1993






海流 / Ocean Stream, 2013




'ペンダントの間'の中心に展示
This Display in the Centre of 'Room of Pendant'





別館へ / To Annex 
庭を見つつ、別館へ向かいます。
We looked at the garden while w
e strolled to the annex. 


神殿または休憩所?
現在は休憩所として使用されていますが、
昨年、友人の神前結婚式はここで行われました。

Shrine or Resting Place?
For now here is used as a resting place,
though last year, my friend's wedding ceremony was held here.



別館 / Annex 
ヴェニス茶碗 / Venice Tea Bowls, 1995


別館の和室 / Japanese Room in the Annex












藤田 新 作品 / Works by Shin Fujita
藤田 新
藤田氏の息子さん(次男)もガラス工芸家です。

作品は、父親よりも現代アートよりに感じます。
私は彼の作品、好きです。

Shin Fujita
Fujita's second son is a glass artist too.

I feel his works are more a contemporary art than his father's work.
I like his works.


もも / Peach, 2009



昇る太陽 / Rising Sun, 2015

再生 / Reproduction



0 件のコメント:

コメントを投稿