2014年7月30日水曜日

❶ - 5) サセックスの旅 - ウェイクハースト / The Trip in Sussex - Wakehurst, 27th of August in 2013

帰り道 / The Way Back

'Westwood Lake' (ウェスト ウッド レイク) がおおよその引き返し地点になりました。

気分的には、ただ進んでいるだけなんですけれど....

森の景色からだんだんと、庭の景色へとかわって行きます。

'Westwood Lake' became our turning point.

However, my feeling just moved ahead. 

The views were changing from woodlands to gardens.
'宿り木'とは呼ばないのかな?

The plants are growing from the trunk.
They are parasitic plants, aren't they?




ひこうき雲
Vapour Trail 
だんだんと庭の景色にかわって行きます。
Gradually the views are changing to gardens.
Water Gardens
花菖蒲の庭ですが、時期が遅く
花は見られませんでした。
花はなくても庭はなかなか素敵でした。

There is Hanashoubu : Iris ensata's garden,
however, the season was finished.
Though the garden was still quite lovely, even without flowers.
 

車椅子でも見学できるように、かなりのルートが整備されています。
The many routes are good for wheelchairs. 




カラフルなトンボ/ Colourful Dragonfly
Is this Anax parthenope or Anax imperator (Emperor Dragonfly)?


こんな説明板が用意されています。
杭から引き出して見ます。

They have explanation boards like this.
We lift boards hanging from the post.






光と陰の世界 / The World of Light and Shadow  



この地点から屋敷方面へ向かいました。
We walk towards the mansion from here.

0 件のコメント:

コメントを投稿