2010年9月10日金曜日

初めての事ーぶどう&りす/ First Time- Grapes & Squirrel
















1) ぶどう/ Grapes

最近、英国でワインのためのぶどう栽培が始まり、ぶじワインも作られたと聞いていました。

ですが、本日、ときどきRが利用している駐車場わきにぶどうがなっているのを見てびっくり!

英国で初めて木になっているぶどうを見ました。

残念ながら、お隣の家のぶどうでしたから、採ることはできませんでした。

もしかしたら、もう少しこちらがわにきてくれていたら、採ることも可能で、味もみられたかもしれません。

残念だわ〜〜!

どんな味だったのでしょうね?


Grapes

I heard that they started viticulture in Britain and they are successful in winemaking. 

Although it was the first time, I saw grapes on a vine next to a car park which R uses sometimes. 

I was surprise. Unfortunately they belong to next door, so we could not taste them. 

Maybe if the grapes were farther over the wall we could have taken and tasted them. 

That's too bad.

I wonder what they taste like.



2) リス / Squirrel
リスが我家を訪問
Squirrel Visiting U
s

もしかしたら怖がっているの?
You might be fear?
りすがウィンブルドンの家にやってきました。

彼らを庭で見る事は時々ありますし、公園に行けばいつも見かけます。

けれども、こうしてこんな近くまでやってきたところを見るのも、
写真に撮るのもはじめてでした。

あっ!私が怖かったのかな?
On! Did you feel scared of me?

Squirrel

A squirrel was visiting our house in Wimbldon. 

Sometimes we see them in our garden and if we go to a park, we usually could see them. 

Although it was first time, I saw it and took photographs of it as close as this.

0 件のコメント:

コメントを投稿