2022年8月31日水曜日

2022年6月19日 鳥の声 - ガビチョウ / Bird Song - Laughing Thrush : Gabichou, 19th of June, 2022

鳥の声 - ガビチョウ
 Bird Song - Laughing Thrush : Gabichou
ガビチョウ 
Laughing Thrush : Gabichou
画像は下記より / This from below

自宅周辺に縄張りを持つ鳥が複数います。

その1つにガビチョウ (画眉鳥)がいます。

私のブログにも何度も登場していますが、その個体が全く同じなのかは、私には判断がつきません。

ガビチョウは、中国南部から東南アジア北部にかけて生息し、日本にはペットとして輸入されました。

そのさえずりは美しいのですが、日本人にはちょっとやかましく感じられるほど、よく鳴きます。

(ウグイス) のモノマネが上手なのだそうです。

私が鎌倉山に住み始めた頃、あれは鶯だ!と聞いていた声が
ガビチョウであったことを、あとになって気がつきました。

今でも聞き分けが完璧にはできません。

今日は、ガビチョウの声を録画できました。
カメラは姿を探しますが、最後まで見つけられませんでした。
The camera looks for a bird, but never finds it.

Bird Song - Laughing Thrush : Gabichou
There are several birds with territories around my house.

One of them is Laughing Thrush : Gabichou in Japanese.

It has appeared in my blog many times, but I cannot judge whether the individual is exactly the same.

The Laughing Thrush inhabits from southern China to northern Southeast Asia, and was imported to Japan as a pet.

The song is beautiful, but it sings so often that Japanese people find it a bit noisy.

It seems that the bird is good at mimicking Japanese Bush Warner 
Uguisu in Japanese.

When I started living in Kamakurayama, I thought the songs were by Uguisu! but later I realized they were by Laughing Thrush.

I still can't tell the difference perfectly.

Today, I was able to record the song of the Laughing Thrush.

0 件のコメント:

コメントを投稿