2022年1月1日土曜日

2021年12月7日 到着 - ありがとう!/ Arrival - Thank You!, 7th of December, 2021

 目次 / Contents
1) 友人Kから / From Friend Ka
2) ゴールデングリーンから / From Golden Green




1) 友人Kから / From Friend Ka
友人Kaから クリスマスカードとプレゼントが届きました。

Kaは、私がイラストレイターだった時に友人になり、同時期に私は英国へ、彼女はNYへ留学しました。

留学時の辛い経験がより一層、私達を近い存在にしたように思います。

近年彼女は結婚し、新しい幸せな日々を過ごしているようで、私も嬉しいです。
クリスマスカード
Christmas Card 

From Friend Ka
I (we) received a Christmas card and a gift from my friend Ka.

Ka and I became friends when we were  illustrators, and later at similar times, I went to Britain and she went to NY, each for our study.

I think our painful experiences while studying abroad made us even closer.

In recent years she has married and seems to have new happy days and I'm happy too.
美しい日めくりカレンダー
日本の景色の美しい写真と、日頃聴きなれない色の名前が
毎日綴られています。
色の名前の説明も短くされています。
箱を開けた時は、嬉しい驚きでした。
きっと来年は毎日、心洗われる景色と感動する色の名前で
始まるでしょう。
素敵なカレンダーです。

Beautiful Daily Calendar
Beautiful pictures of Japanese scenery and 
names of colours that I do not hear
 on a daily basis are spelled out every day.
A short description of the colour name is also shown.
I'm sure next year, starting every day
 with the scenery will give me a peaceful, happy state of mind
 and the colour name will give me impressions.
This is a wonderful calendar.
東京近郊では売り切れで、ある時彼女は地方で
売られているにを見つけました。
私の分まで買ってくれてプレゼントしてくれました。
ありがとうございました。

The calendar was sold out near Tokyo, 
but one day she found it sold locally.
She bought one for herself and gave me one as a present.
Thank you very much.




2) ゴールデングリーンから 
     From Golden Green
12月の野菜
ゴールデングリーンの今期最後の野菜が届きました。
ゴールデングリーンのおかげで今年も元気に過ごすことができました。
美味しい思いもたくさんしました。
どうもありがとうございました。

December Vegetables
The last vegetables of this season from Golden Green have arrived.
Thanks to Golden Green, we were fine this year, too.
We also had a lot of delicious experiences.
Thank you very much.


水辺の街
クリスマスツリーと一緒に撮影したいと思い数枚しました。
この写真は水辺の街を思わせ、面白いな〜と感じます。

Waterside Town
I wanted to photograph their vegetables with our Christmas tree
and I took a few photographs.
This photograph is reminiscent of a waterside town and 
I find it interesting.


ゴールデングリーンさん、ゆっくり休んで英気を養ってください。

また来年もよろしくお願いします。

いつもありがとう!


Golden Green, please give yourself down-time to restore your energy.

I look forward to enjoying your vegetables next year.

Thank you for always!

0 件のコメント:

コメントを投稿