2022年1月21日金曜日

① 2021年9月と12月 本・ 『夜の写本師』と『魔道師の月』/ Books・"SCRIBE OF SORCERY" and , "SORCERER'S MOON", September and December, 2021

  目次 / Contents
1) 2冊の本/ Two Books
2) 夜の写本師』 / "SCRIBE OF SORCERY" 
 A. 私的要約 / My Personal Summary
   B. 闇でありながら / In spite of Dark
   C. 忙しい / Busy 
   D. 写本 / Manuscript
   E. 時空移動と本 / Space-time Transfer and Book 
 F. メモ / Memo
3)『魔導師の月』/ "SORCERER'S MOON"


 このセクションは、1) 2冊の本/ Two Books についてです。

2) 夜の写本師』 / "SCRIBE OF SORCERY" については
次のセクションです (下記) 。

This section is about 1) 2冊の本/ Two Books.

About  2) 夜の写本師』 / "SCRIBE OF SORCERY"  is next section, below.





1) 2冊の本/ Two Books
:『夜の写本師』(2011 / 東京創元社
: 『魔道師の月』 (2012 / 東京創元社 )
乾石 智子 (イヌイシ トモコ / ? ~ ) 作 


Left 
"SCRIBE OF SORCERY"
(2011 / Tokyo Sogensha)
Right
 : "SORCERER'S MOON"
(2012 / Tokyo Sogensha)
 by Tomoko Inui (? ~)

表紙
イラストレーション : 羽住 都 (ハスミ ミヤコ / ? ~)
デザイン : 内海 由 (ウチウミ ユウ / ? ~)

Covers
Illustration by Miyako Hasumi (? ~)
Design by Yu Uchiumi (? ~)

今年、私は、"未読の本の山" 崩しを目標に、約30冊の本を読みました。

2021年12月末までに、その山は大して崩すこともできませんでした。

まあ、"本の山" 崩しを始めたという行為を評価したいと思います()。

また、読了した本の数が少なくとも、読み流しではなく、思考をまとめ、感想をブログにあげられたことはよかったと思います。

数年前から、"本の山"に埋もれていた『夜の写本師』を9月に、
『魔道師の月』を12月に読了しました。
(3ヶ月間に2冊しか読んでいなかったことに気がつき、愕然とします)

両書は乾石 智子 (イヌイ トモコ / ? ~) 氏の
〈オーリエラントの魔道師〉シリーズに含まれます。

このシリーズは、別世界の物語、ハイ・ファンタジーです。

久しぶりに、純粋なファンタジー (ハイ・ファンタジー) の物語を読みました。

本当に私はファンタジーが好き!

 
自分にあっているな〜と、『夜の写本師』の読み始めに感じ、安心感もありました。


読書傾向がファンタジー文学に偏っていたので、ここ数年違う分野の本を読んでみようと試していました。


それらはそれなりに楽しくありましたが、自分にあったファンタジーの物語を読むと、自分の世界はここだと確信します。

『夜の写本師』は友人Kからもらい、同時期に『魔道師の月』を購入しました。

その時には、複数冊のシリーズになっていることを知りませんでした。

私の購入後にも、シリーズの本は増えていました。

新しい本も読んでみたいと思いつつ、今の "山" を崩してから購入!と自分に言い聞かせています。

実は数年前に『夜の写本師』は一度読み始めていました。

その頃から内容に疲れると本をしばらく閉じたり、休憩を入れたりしないと読了できなくなっていました。


第一部で主人公の育ての親や同僚の少女が殺害されて本を閉じて休憩していました。


休憩が長すぎて、『夜の写本師』を読了したと勘違いし、第一部の結末がこの本の結末だと思いました。


あの続きを読みたければ、続編の『魔道師の月』を読まなればならないと思っていました。


今回、最初から物語を読みたいと思い、丁寧に読みたいとも思いました。


『夜の写本師』を読み始め、第一部しか読んでいなかったことに気がつきました。


今回は、本を閉じることなく、読み進め、最後まで読了、この本の物語はこの本の中で終わり、ほっとしました。


『魔道師の月』 は、サラッと読みたいな〜と思いましたが、実際は、そのようには行かず、時間がかかりました。


時間がかかったのは本のせいではなく、時期が私の個展準備と重なり、読書への時間がとりづらかったからです。


両書とも私には面白く、好きな本になりました。





Two Books
The books haven't been translated into English yet, so spellings such as character names and unique things are based on my guess.

This year, I'm aiming to break my 'Pile of Books' that I haven't read, although I have read about 30 books from the 'Pile'.

By the end of December 2021, the 'Pile' couldn't be broken much.

Well, I would like to appreciate my act of starting to break the 'Pile of Books'  (Laugh).

Also, it is good for me, although the number of books I read was small, at least the books were not quick-reads, and I have got my ideas and  my impressions in shape on my blog.

I read "SCRIBE OF SORCERY" in September and "SORCERER'S MOON" in December, they had been buried in the 'Pile' for a few years.
(I'm shocked to find that I've only read two books in three months.)

Both books are included in the <AURIELANT SORCERERS> series by Tomoko Inui.

This series is stories of another world, High Fantasy.

After a long time, I read stories of pure fantasy (High Fantasy).

I really like Fantasy!

When I began reading "SCRIBE OF SORCERY", I felt that it suits me, and I felt reassured.

My reading tendency has been biased towards fantasy literature, so I've been trying to read books in different fields for the last few years.

They were fun in their own way, but when I read the fantasy story that suits me, I'm convinced that my world is here.

I was given "SCRIBE OF SORCERY" by my friend K and I bought 
"SORCERER'S MOON" at the same time.

At that time, I didn't know that it was a series of a few books.

Even after my purchase, the number of books in the series was increasing.

I didn't know they are in the series when I bought them.

After my purchase, the number of books in the series has increased by several.

I wanted to read the new books, but I'm telling myself, I will buy them after breaking the current "the 'Pile'

Actually, a few years ago, I once started reading 
"SCRIBE OF SORCERY".

From that time on, when I was tired of the contents, I had to close the book for a while or take a break before I could read it.

In the first part, the hero's parent and a colleague girl were murdered, I had closed the book and took a break.

My break was too long, therefore I misunderstood that I had read "SCRIBE OF SORCERY", and I thought that the ending of the first part was the ending of this book.

I thought if I want to read that continuation, I must read "SORCERER'S MOON".

This time, I wanted to read the story from the beginning, and I also wanted to read it carefully.

This time, I wanted to read the story from the beginning, so I started reading "SCRIBE OF SORCERY" and realized that I had only read the first part.

This time, I read it without closing the book, read it to the end, and the story of this book ended in this book, and I was relieved.

I wanted to read "SORCERER'S MOON" lightly, but in reality, it didn't go that way and it took a long time.

It took a long time not because of the books, but because the time coincided with my preparation for my exhibition and it was difficult to take time to read.

Both books were interesting to me and became my favourite books.





0 件のコメント:

コメントを投稿