2021年12月13日月曜日

2021年11月28,29日 自宅 / At Home, 28th and 29th of November 2021

目次 / Content 
1)フルーツサラダ / Fruit Salad
2) 姉から / From My Sister
3) ボジョレーヌーボー / Beaujolais Nouveau



1)フルーツサラダ / Fruit Salad
Rはフルーツ好きでフルーツサラダを作ってくれます。

'フルーツダラダ'という言葉は、彼から教わりました。
"紅葉の時計"
柿のみなのでフルーツサラダと呼ぶのか疑問です。
が、こんなに美しく仕上げてくれたら私にとっては
フルーツサラダです。
このタイトルは私がつけました。

(11月28日)

"Autumn Colour Clock"
Since it is only persimmon, I wonder if it is called fruit salad.
However, it would be a fruit salad for me 
since it was finished so beautifully.
I gave this title.
(28th of November)
Fruit Salad
My husband R loves fruits and makes fruit salads.

The word 'Fruit Salad' was learned from him.




2) 姉から / From My Sister
日頃から、姉Yにはよくしてもらっています。

クリスマスプレゼントも数回にわたって到着します。

今回は姉手製のシュトーレンです。
クリスマスカード
クリスマスカードは箱の蓋に1つ、
箱の中に1つ入っていました。
これは蓋に仮止めしてあり、最初蓋のラベルかと
勘違いしました。
(11月29日)

Christmas Card
There was one Christmas card on the lid of the box 
and one in the box.
This was temporarily fixed to the lid, 
and at first I mistakenly thought it was the label 
on the lid.
(29th of November)
From My Sister
My sister Y often looks after me.

Christmas gifts arrive several times.

This time is Stollen made by Y.
シュトーレン
(11月29日)

 Stollen
(29th of November)

シュトーレン
徐々に少しづつ固くなっては行きますが
通常のシュトーレンよりは柔らかめです。

 Stollen
It gradually hardens, but it is softer than normal Stollen.



味見程度にいただきました。
時間の経過とともに味も変わるので少しづつ食べます。

We had some as a tasting.
The taste changes over time, so eat little by little.



おまけの 'あんぽ柿 '
姉からのお福分けです。

Bonus 'Anpo-gaki'
It's a happiness share from my sister.


 画像は下記より/ This from below



3) ボジョレーヌーボー / 
Beaujolais Nouveau
私は、ボジョレーヌーボーはあまり得意ではありません。

長い間、買ったことがありませんでした。

今年は、ボジョレーヌーボーの時期に、英国に在住の友人Miが来訪するので、用意していました。

ですがMiもあまり興味がないので、彼女とは他のワインを飲みました。

姉のシュトーレンを食べるときに、このボジョレーヌーボーを開けました。

意外や、意外、このボジョレーヌーボーは美味しく、たまに買ってみるのもいいものだと思いました。
今年のボジョレーヌーボー
右横のカードはYから。
このクリスマスカードの方がメインでした。
(11月29日)

This Year's Beaujolais Nouveau
The card on the right is from Y.
This Christmas card was the main one.
(29th of November)


Beaujolais Nouveau
I don't love Beaujolais Nouveau so much.

I hadn't bought it for a long time.

This year, during the Beaujolais Nouveau season, my friend Mi, who lives in Britain would visit us, so I kept it.

But Mi wasn't too interested, so we drank another wine with her.

I opened this Beaujolais Nouveau when we ate my sister's Stollen.

Surprisingly, this Beaujolais Nouveau was delicious and I thought it would be a good idea to buy it once in a while.

0 件のコメント:

コメントを投稿