2021年6月20日日曜日

2021年6月20日 自宅 / At Home, 20th of June 2021

目次 / Contents
1) 庭 / Garden
2) スペアミント / Spearmint
3) 夏休暇 / Summer Holiday 



1) 庭 / Garden
ホワイト・ランタナ
ホワイトランタナに蕾がたくさんついています。

White Lantana 
White lantana has a lot of buds.



隣にはスペアミントが植っています。
Spearmint is planted next to it.


蕾の1つは咲き始めています。
One of the buds is starting to open.



思いがけずに咲いてくれた花
咲いてくれたおかげでので、鉢からそこに
植え替えしたことを思い出しました。

A plant that bloomed unexpectedly.
It bloomed, so I remembered that we replanted it from a pot.


ベロニカ・オックスフォード ブルー
ベロニカ・オックスフォード ブルーも同様です。

Veronica・Oxford Blue
The same is true for this 
Veronica Oxford Blue. 



百合が育っています。
Lily is growing.

別の百合
大きな百合がもう1つ育っています。
この右にも育っていますが、こちらはかなり小さいです。

Other Lilies
Another big lily is growing.
Another is growing to the right, but it's pretty small.



 : ランタナ
中 レモン・マートル
手前ミヤコワスレ
ずっと竹と戦ってきた植物ですが、昨年からRが竹をまめに刈り、
植物たちを助けています。

Top : Lantana
Middle Lemon Myrtle
Foreground Miyako-wasure : Miyamayomena
The plants had been fighting bamboo for a long time,
but since last year, R has been cutting bamboo diligently
to help the plants.



ランタナ
枯れてしまったと思ったランタナがここまで元気になりました。

Lantana
I thought Lantana had died, but has become fine like this





ミヤコワスレ
Miyako-wasure : Miyamayomena



ジャイアントホスタ
ジャイアントホスタが蕾をつけました。
もうすぐ咲きそうです。

Giant Hosta
Giant Hosta has buds.
It's about to bloom.





2) スペアミント / Spearmint
初めてスペアミントの苗を植えました。

スペアミントを選んだのは、Rのためでした。

コロナウィルス蔓延(COVID-19)のために昨年からずっとRは日本での生活を続けています。

予定されていた6月の渡英も再び来年まで延期されました。

現在、庭は主に彼が世話をしています。

彼の楽しみを増やすために、彼の好きな食用できる植物を育てたら良いのではと考え、ミニトマトやスペアミント、スィートバジル」の苗を買いました。

私は食用の植物の苗を購入し、育てるのは初めてでした。

本日、初めてスペアミントを摘みました。

その後、Rが、お皿に素敵に活けてくれました。

Spearmint
We planted Spearmint seedlings for the first time.

I chose spearmint for my husband R.

Due to the coronavirus epidemic (COVID-19), R has been living in Japan since last year.

His scheduled trip to Britain in June has also been postponed until next year.

Currently, our garden is mainly taken care of by him.

To increase his enjoyment, I thought it would be good to grow his favourite edible plants, so I bought cherry tomatoes, spearmint, and sweet basil seedlings.

It was my first time to buy and grow edible plant seedlings.

I picked Spearmint for the first time today.

After that, R lovely put it in a bowl.
雫 / Drop





3) 夏休暇 / Summer Holiday 
夏休暇
Rが作ったフルーツサラダ。
タイトルは私がつけました。
小皿は私の磁器作品:水玉シリーズの1つです。
水玉シリーズは、学生時代から続けています。

 Summer Holiday 
 R made a Fruit Salad.
The title was named by me.
The small plate is one of my porcelain works: Polka Dot series.
My Polka Dot series has been going on since I was a student.


0 件のコメント:

コメントを投稿