2021年6月21日月曜日

2021年6月21日 自宅 - 屋外 / At Home - Outdoors, 21st of June, 2021

目次 / Contents
1) チヌーク / Chinook
    A. 朝 / Morning
    B. 午後 / Afternoon
2) 庭 / Garden
    A. 鉢植え / Potted Plant
    B. 地植え / Ground Planting



1) チヌーク / Chinook
A. 朝 / Morning
随分前から鎌倉の空には、自衛隊のヘリコプターや飛行機、もしくは米機が飛び交っています。

最近は、かなり朝早くから夜になってからも、上空からそれらの音がしています。

朝7時前に、チヌークの撮影をしました。

撮影した時は、'チヌーク 'としか認識できませんでしたが、写真を拡大すると、陸上自衛隊・チヌーク : CH-47JAとわかりました

CH-47JAの原型は、CH-47で、 アメリカボーイングバートル社 (現ボーイング・ロータークラフト・システムズ社) で開発されました。

愛称の"チヌーク" (Chinook) は、北アメリカネイティブアメリカン部族の"チヌーク族" に由来しています。

米陸軍はヘリの名前に部族名をつけることが多々あるそうです。

'羽' があるからでしょうか?

毎朝、私は鳥の歌声を聞きますが、羽をもつチヌークの音は、歌には思えません。

ちょっと複雑な気持ちです。
陸上自衛隊・チヌーク : CH-47JA
チヌークは、大型輸送ヘリコプターです。
詳細はここで→  /  
航空自衛隊もチヌークを保持していますが、
迷彩色模様が違っています。

 Japan Ground Self-Defense Force's Chinook : CH-47JA
The Chinook is a large transport helicopter.
Click here for details → 
Japan Air Self-Defense Force also use Chinooks, 
but the camouflage pattern is different.
Morning
Helicopters, planes of Japan Self-Defense Force, and United States planes or helicopters have been flying over the sky of Kamakura for a long time.

These days, those sounds are heard from the sky, even from early in the morning to late at night.

I photographed a Chinook before 7am.

When I took the picture, I could only recognize it as 'Chinook', but when I enlarged the picture, I found that it was the Ground Self-Defense Force Chinook: CH-47 Chinook.

The prototype of CH-47JA is CH-47, which was developed by Boeing Vertol (currently  Boeing Rotorcraft Systems) in America.

The nickname "Chinook" comes from the Native American Chinook tribe in North America.

The US Army often gives helicopters tribal names.

Is it because they have 'Wings'?

Every morning I hear the birds singing, but the sound of a winged Chinook doesn't seem like a song.

I feel a little complicated.
日本の上空は自衛機によって守られたいな〜!

I would like the sky above Japan to be defended
by Self-Defense aircraft!


B. 午後 / Afternoon
午後2時半前には、2機のチヌークが、朝とは逆方向へ向かって飛んでゆきました。

基地に帰還するところかな〜と思いうつつ撮影しました。

Afternoon
Before 2:30 pm, two Chinooks flew in the opposite direction from the morning Chinook.

I photographed while thinking that they were about to return to their base.
お疲れ様でした。
Thank you for your hard work.




2) 庭 / Garden
A. 鉢植え / Potted Plant
ホワイト・ランタナ
ホワイトランタナは、最近苗を鉢に植えました。
この花も初めて咲きました。

White Lantana
White Lantana seedling, recently planted in a pot.
This Lantana also bloomed for the first time.


他に蕾もついています。
楽しみ〜!

There are also buds.
I'm looking forward to seeing them open!



B. 地植え / Ground Planting
復活!
ランタナは、春に咲き始めましたが、病気になって
丸ごと死んでしまったかに見えました。
ですが、また元気になって咲き始めました。
嬉しい!

Rebirth!
Lantana started to bloom in spring,
but it looked sick and seemed to die entirely.
However, it became fine again and began to bloom.
I am glad!


複数の蕾もつけています。
It also has a few buds.


ジャイアントホスタの花
ジャイアントホスタの花が今年初めて咲きました。

Giant Hosta Flower
Giant Hosta flower bloomed for the first time this year.




最近お気に入りの場所
垣根扱いのお茶の木の根元です。
花のシーズン終了後に、夫Rが鉢植えから地植えにしました。
今年、元気に咲いてくれて嬉しいです。
残念ながら花の名前を忘れてしまいました。

Recently Favourite Corner
Here is the foot of a tea bush looking like a hedge.
My husband R replanted this flower in the ground
 from a pot after its flower season.
I'm glad that it bloomed well this year.
Unfortunately I forgot the name of the plant.




0 件のコメント:

コメントを投稿