2020年8月18日火曜日

⓳ 2019年9月2日 カフェ - ストックホルム旅行 / Kaffeverket - Stockholm Trip, 2nd of September, 2019

ストックホルム旅行
2019年8月28日~9月4日

Stockholm Trip
28th of August ~ 4th of September, 2019


カフェから始まる一日 / One day, starting from a cafe
Kaffeverket 
画像は下記より / This from below

 2019年9月2日、ストックホルム市内のカフェ、ショップなどをめぐる予定(下記) にしていました。

途中変更もOKとしていましたが、最終のレストラン、Rolfs Kök は、'17:30 - 20:00' に予約をしていましたので、ここだけは、遵守!

朝一番に、人気のカフェ : Kaffeverket を組み込んだのは、もちろん、朝が弱いRがカフェのためなら早く起きるためです()。



On 2nd of September, 2019, I planned to visit cafes and shops in Stockholm, below.

I thought it would be alright to make changes on the way, but the final restaurant, Rolfs Kök, we had made a reservation for '17:30 - 20:00', so we must get there!

Why I put a popular cafe : Kaffeverket as first thing in the morning, of course,  because R is weak in the morning, though he can get up early for a cafe (Laugh).




予定 / Schedule 
Mon. 2nd of September

Västmannagatan 49A, 8:30 Walk→Odenplan station G17/18/19
S:t Eriksplan→Walk→ KAFFEVERKET : Cafe→Walk→S:t Eriksplan G17/18/19Odenplan station→Walk→

Stockholm Public Library(10:30-11:00)→Walk→Stadsbiblioteket : Bus 2 Stureplan→Walk →

ÖSTERMALMSTORG(Market) : Lunch or Cafe (12:00~13:30)
Östermalmstorg Bus 54Kungsträdgården→Walk →

NK department store (14:00 ) / Designtorget (15:30) →Walk →
Stockholm Concert Hall (Konserthuset)
1) Hötorget 57 (17:00)
2) Hötorget G17/18/19 (17:00)Rådmansgatan→Walk: 4min.

Rolfs Kök : Dinner
Monday 2 September 2019, 17:30 - 20:00




Sankt Eriksgatan 88
Stockholm
Website : 

宿泊所の近くにはたくさんカフェがありましたが、
地下鉄に乗って、わざわざこのカフェへ出かけました。

There were many cafes near our accommodation,
but we took the underground to go to this cafe.



ザンクト・エリクスガタン通り 
早めの時間なので、人通りが少ないです。

  Sankt Eriksgatan Street 
Since it's an early time, there is little traffic.




Kaffeverket 




屋内 / Inside 
カフェも人があまりいません。
Nor are there many people in the cafe.



席から / From Our Table




私達のテーブル / Our Table



朝食
Rには食事の問題があり、既に作ってあるサンドイッチは
彼には食べられませんでした。
彼のためにサンドイッチを作ってくれました。
こういうガサツさが海外にいることを感じさせます。
(日本は、ほとんどのものが繊細ですからね〜)
私は既に作ってあったものから選びました (下の画像) 。
評判は良いカフェなのでここを選びましたが、
ちょっと期待をしすぎたかなというのが正直な印象でした。

Breakfast
R has a dietary problem and he couldn't eat the sandwiches they had already made.
They made a sandwich for him.
Its rough appearance made me feel that I was overseas.
(In Japan, most things are delicate~)
I chose from the ones they had already made, below.
I selected here because the cafe has good reviews.
It was an honest impression so I was expecting a little too much.

アルバイトが作りましたって感じがしませんか?()
You feel a part-timer made this, don't you? (Laugh)



Rの朝食 / R's Breakfast




 私の朝食 
結局のところ、美味しくいただきました。

お店の方もフレンドリーでした。
ありがとうございました。

 My Breakfast
After all, it was good.

The staff were friendly.
Thank you very much.



次の予定は、ストックホルム市立図書館です。

偶然にも、ストックホルム市立図書館は、私達の宿泊所の近くでしたので、元の駅に戻りました。


Next on our plan was Stockholm Public Library.

Coincidentally, the Public Library was near our accommodation, so we returned to the original station.



0 件のコメント:

コメントを投稿