2019年5月24日金曜日

2018年10月21日- ギャラリー花眠 / Gallery Kamin, 21st of October, 2018

ギャラリー花眠
毎年11月に、北鎌倉の"ギャラリー花眠"による「原画カレンダー展」が開催されます。

売上はユニセフに寄付されます。

2017年に私も参加しましたが、この時私は、神戸にいたので、会場へは行く事ができませんでした。

幸いなことに私の作品は好評であったとのことで、2018年の展覧会にも、お声をかけていただきました。

けれでも私は既存の作品のどのタイプが展覧会に適しているかわかりませんでしたので、ギャラリーのオーナーであるKさんに選んでいただきたいと思いました。

私はギャラリーを訪れた時、私は、傷みがひどかったものの、右のつま先が骨折していたのを知りませんでした。

なので、作品を入れたブリーフケースは、夫のRに運んでもらいました、
ありがとう、R

Kさんはこの日もそれ以前にも、
「どんな作品でも良いのですよ」
とおっしゃっていましたが、私の希望を聞いて、いくつか選んでくださいました。

ありがとうございました。


Gallery Kamin
Every November, an "Original Pictures Calendar Exhibition" is held by the "Gallery Kamin" in Kita-Kamakura, Kanagawa Prefecture.

Sales are donated to UNICEF.

I participated in it 2017, although I was in Kobe at that time, so I did not go the Gallery.

The good news was that my work was well received, and they asked me to join their 2018 exhibition, too.

However, I didn't know which type of my work existing would be suitable for the exhibition, so I would like K san, the gallery owner, to choose.

When I visited the Gallery, I did not know I had a broken right toe although the pain was severe.

So my husband, R carried a briefcase of the possible works, thank you, R.

She said on this day and earlier,
"Any work is fine."
though she accepted my request and selected some.

I think it is better that the chosen works suit the taste of the “Original Pictures Calendar Exhibition” as much as possible.
ハーブティー
Kさんは、私達の眼の前で、ベランダ・ガーデンのハーブを摘んで、
ハーブティーを作ってくださいました。
なんて素敵なお茶でしょう!美味しかった!
左のお皿にあるものは持参したフランスのオレンジピールチョコレート。
Rがお土産として英国から持ってきたものです。
プライベートなので、撮影を控えましたが、
インテリアもとてもおしゃれで素敵でした。

Herbal Tea
K san picked herbs growing in the veranda garden in front of us 
and she made herbal tea.
What a lovely tea!
It was very good!
In the dish on the left were French orange peel chocolates which we brought.
R had brought from England as a souvenir.
 I did refrain from photographing, as it was private,
the interior was also very fashionable and lovely.



コースターはタイル。
彼女はこれをキッチンの壁に使いたかったそうですが、
汚れが付着しやすいということで、実現できなかったそうです。

The coaster is a tile.
She had wanted to use it for the kitchen wall,
although she couldn't because it would easily get dirty.


そこは、一つ、一つのものに、こだわりがあり、選び抜かれたもので満たされ、
居心地の良い空間でした。

ありがとうございました。

There was a comfortable space filled with carefully selected objects.

Thank you very much!


0 件のコメント:

コメントを投稿