2018年8月5日日曜日

2018年4月30日 N家訪問 / Visit N Family, 30th of April, 2018

私とRは、鎌倉市内で、二階堂から鎌倉山に引越しをしました。

Nファミリーとは、二階堂に住んでいる時から、家族ぐるみで、お付き合いをしています。

GW中に、Nファミリーのお宅に伺いました。



I and R have moved from Nikaido to Kamakurayama in Kamakura.

We have been family friends with N family's since we lived in Nikaido.

During Golden Week, we visited the N family.
長女、Mちゃんが大学入学、次女のYちゃんは進級しました。
また、単身赴任であったYさんが4月に戻ってきました。
たくさんのお祝いがあり、嬉しい集まりでした。
私たちはシャンパンを持参しましたが、
Nファミリーも同じシャンパンを用意していただいていました。

Their eldest daughter,
 M Chan entered university
and the second daughter, Y Chan, was promoted.
In addition, Y San was transferring, though he came back to the Family in April.
There were lots of celebrations, and it was a pleasant gathering.
We brought champagne, though the N family had prepared the same champagne!




美味しく美しい前菜
私とRの両方の好みを考慮して作ってくださったのを感じます。

Delicious and Beautiful Appetizers
I feel that they made them in consideration of both my and R's preferences.

Mちゃん、YちゃんもSさんのお手伝いして作ってくれましたし、Yさんも洗い物をしてくれました。

いつも、家族みんなで、暖かく、迎えていただき、嬉しいです。


M Chan and Y Chan helped S San with the cooking and Y San also washed dishes.

As always, everyone in the family warmly welcomed us, we are glad.


白身魚のカルパッチョ
Sさんは、複数の種類の白身を用意してくだしました。

White Fish Carpaccio
S San prepared multiple kinds of white fish.




ポテトグラタン
 Sさんの味付けは、優しく、私たちの好みにぴったりです。

 Potato Gratin

The flavouring of S San is gentle and perfect for our taste.



ミートボールのクリームソース添え
Rのために、玉ねぎの代わりにセロリを使用してくださっています。

Meatballs with Cream Sauce
For R, she used celery instead of onions.




爽やかなデザート / Refreshing Dessert



チョコレートケーキ 
美味しい紅茶もいただきました。

 Chocolate Cake
We had cups of delicious tea as well.

楽しく、美味しい時間でした。

N家のおもてなしに癒されました。

ありがとうございました。


It was a fun and delicious time.

We were healed by the hospitality of N Family.

Thank you very much.

0 件のコメント:

コメントを投稿