2018年1月27日土曜日

❹2017年9月5日 - アントワープ旅行 - 今日のカフェと食事 / Antwerp Trip - Today's Cafe and Dinner, 5th of September, 2017


目次 / Contents
1)"Caffenation" 
2)"Mampoko"
3) アパートで/ In Apartment


1) "Caffenation" 
私達は、一週間、アパートメントに宿泊しました。
アパートメントについては下記

オーナーのセバスチャンが勧めてくれた
カフェ : "Caffenation" (カフェネーション)
レストラン : "Mampoko" (マンポコ)  /  (英語)に9月5日に行きました。

どちらも人が多く人気な様子が感じられました。

オススメの2店です。



We stayed for a week in an apartment.
About the apartment, below.

The owner, Sebastian recommended us 
a cafe : "Caffenation"  and 
a restaurant : "Mampoko"  :  / 
which we visited on 5th of September.

Both had many customers, I felt they are popular.

I recommend these to you.

Caffenation (カフェネーション)
宿泊のアパートメントから約徒歩8分。
この日は観光の最後に寄りました。


The cafe takes about 8 minutes from our apartment on foot.
We popped in here after our sightseeing on that day.




入り口でコーヒー豆を売っています。お店の人はフレンドリー。

They sell coffee beans at the entrance. 
The staff were friendly.




中2階から
1階、中2階、2階とあり、中2階と2階の天井は同じ高さです。
私達は2階席を選びました。

 From Mezzanine
There are ground floor, mezzanine and first floor,
and the celling of the 
mezzanine and the first floor is the same.
We chose first floor.


2階
明るく適度な広さがあり、長居できるように作られています。

ネットカフェでもあるので、PC持参でくるお客さんも結構いるようでした。


First Floor
There is bright and a good space which make us 
relax and stay longer.

It is also an internet cafe, it seemed that there are
 a few customers who come with their PC.





窓辺の席
自転車利用者が多く、自転車専用道が設けられています。
歩道は通行人用と自転車用に分けられています。
慣れていない私達は自転車専用道に踏み込んでしまい、
何度となくライダーにとっては傍迷惑な存在になりました。


Seating at the window side
There are many bicycle users, and bicycle exclusive lanes are established.
The sidewalk is divided for passers-by and bicycles.
We were not used to not stepping into the bicycle path,
and we became a great nuisance to the rider.




窓から
この尖塔がある建物が好きで、ここを通るたびに写真を撮りました。
その建物が眺められる席に座れて嬉しい!

From Window

I like this building with the spire, and I photographed the building every time
we passed through here.
I was glad to be able to take the table where I can see the building.





美味しくいただきました。
We enjoyed our coffees.





2)"Mampoko"



"Mampoko" (マンポコ)は、宿泊のアパートメントから徒歩10分。

私達は携帯電話が使用できなかったので、予約しないで行きましたが、なんとか出来は確保できました。

人気店なので予約はできたらしたほうが良いです。


"Mampoko" takes about 10 minutes from our apartment on foot.

We could not use a mobile phone, so we went without reservation,  but we managed to get a table.

Since it is a popular restaurant, it is better to make a reservation. 





ベルギービール / Belgian Beer

なるべくローカルなビールを選びました。


フルーティであったり、エールっぽかったりしますが、どれも美味しく感じました。

なんか、もう、なんでも来いって感じで()...

自分の節操のない味覚に驚きます。



We chose local beers as often as possible.

There are fruity or ale-like, but I felt all are tasty.

Something, I feel 'Come on any taste' (laugh)...

I was surprised by my lack of consistent taste.
写真がぼけててすみません。
Every beer photograph has no Focus, sorry.








床のバスケットにパン
日本では見ない光景です。

Bread basket 
on the floor 
This is a sight that I have not seen in Japan.



名物の "鍋入りムール貝とフリッツ(チップス)"
この組み合わせはぜひ、アントワープで食べたいと思っていました。
この店の"鍋入りムール貝"は、複数の味付けがあり、選べます。
私はタイ風を選びました。

Famous "Mussels in a Pan with Frites (chips)"
I really wanted to eat this combination in Antwerp
This shop has several seasonings and you can choose.
I chose Thai style.



Rの食の問題をスタッフと相談して決まったのがこのお料理です。
彼は喜んでいましたが、チキンだったかポークだったか
私達は覚えていません(苦笑)。

This cuisine was after consulting with the staff about the food problem of R.

He really enjoyed it although we did not remember 
whether this was chicken or pork (Wry Smile).




3) アパートで/ In Apartment


宿泊しているアパートに帰宅後、またビールを飲みました。

このアパートメントには多数のビール会社のグラスが揃っていてさすがベルギー!と感心しました。

ベルギー滞在中にどれだけビールを飲み、チョコレートを食べたことでしょうか!


After going home to the apartment we stayed in, we drank beer again.

I was impressed that this apartment has many different glasses for different beer companies, we were in Belgium, indeed!

How much beer did we drink and how much chocolate did we eat while staying in Belgium?

0 件のコメント:

コメントを投稿