2017年8月3日木曜日

❶2017年7月6日 ビクトリア アンド アルバート博物館 / V and A Museum, 6th of July, 2017


ウィンブルドン / Wimbledon

最近、ビクトリア アンド アルバート博物館 (V&A) の新しい建物がオープンしたばかりと聞いたので、出かけました。

V&Aがあるセンターロンドンへ向かう場合、通常は最寄のEarlsfield駅を利用しますが、この日は帰宅時にウィンブルドンで買い物を予定していたので、ウィンブルドン駅近くまで、車で向かいました。

'2017年ウィンブルドンテニスがまだ開催中でしたので、ウィンブルドンの街をちょっと見るのもいいかなという思いもありました。


Nowadays I heard of a new building just opened in V&A Museum and went.

When I go to central London from our house, I usually use the closest station, Earlsfield Station, though we had planned to go shopping in Wimbledon after the V&A so we drove close to Wimbledon station.

'2017 Wimbledon Championships' were still being played and I would see Wimbledon Town a little.


ウィンブルドン駅はウィンブルドンテニス色でいっぱいです。
The station is full of signs for Wimbledon Tennis.

英国の家がウィンブルドンテニスの会場に近いので、
機会があれば見に出かけていました。
が、今年の、この時期の英国がとても暑く、
Rが炎天下のウィンブルドンテニスの会場に行くのを嫌がったので、
行きませんでした。
そのかわりに、何か別の計画をと思っています。


Our house in Britain is close to Wimbledon Courts, so when I had an opportunity,
I visited there, however, the season this year was very hot, 
R wouldn't go the courts under the sun so we did not visit.
Instead of the visit I think we could have a different plan.


2004年に私が通った英語学校もウィンブルドンにあります。
I went to this English language school in Wimbledon, 2004.





0 件のコメント:

コメントを投稿