2015年12月14日月曜日

㉕8月21, 22日、ノース・ヨークシャー旅行 - ミドルズブラ / North Yorkshire Trip - Middlesbrough, 21st and 22nd of August, 2015


目次 / Content 
1) 8月21日 ミドルズブラ へ  /  Middlesbrough,  21st of August, 2015
2) リンソープ アパートメント / Linthorpe Apartments



1) 8月21日 ミドルズブラ へ 
    Middlesbrough,  21st of August, 2015

当初の計画では、ミドルズブラへ行く前に、絶景が見えるという
'ローズベリー ・トッピング' / 'Roseberry Topping'
へのウォーキングを考えていました。

けれども、いつものように私達のスローな動きと、予想外のできごと (良かれ悪しかれ) で行くことができませんでした。

行くことができないと知ったのは、前日だったので、'残念感' は少なかったです....

ローズベリー ・トッピング は、ノース・ヨーク・ムーアズ国立公園の北東に位置し、標高が320mあります。

英国ではかなり高い位置にあるので、'絶景' がそこにはあるのは容易に想像できます。

そこは、ナショナル・トラスト() が管理していて、ウォーキングコースも整理されているようでした。

キャプテン・クックJames Cook ( 1728 - 1779) との、下のような逸話もあります。

彼が少年であった頃、彼の家族はローズベリー ・トッピングの近くに住んでいて、彼はローズベリー ・トッピングに登っていました。

頂上からの景色や地平線が、やがて彼の冒険魂を刺激したと言われています。



Middlesbrough,  21st of August, 2015

My first plan we was that we would walk up and around Roseberry Topping before 

However, our slow moving as usual and unexpected events (whatever good or bad) made the plan change and we did not go there.

I knew this the day before so my regret was not big. 

Roseberry Topping is located in the North-east of the North York Moors National Park and altitude is 320m.

The height is quite high for Britain, so I could easily imagine there has superb views.

The Topping is managed by the National Trust (and the walking routes seem to be easy

There has a story of James Cook (1728 - 1779) below.

When he was a young boy his family lived near the Topping and he climbed the Topping.

They say that the views and the horizon from the top stimulated his adventurous spirit.

ノース・ヨーク・ムーアズ国立公園のムーア 
ドライヴ中の車から


Moors of North York Moors National Park
Photographed from driving car

真ん中の 'トンガリ帽' がローズベリー ・トッピング
私は、走らせている車からローズベリー ・トッピングを撮影しました。
次回があるなら、ぜひ、頂上を目指して歩いてみたいですね〜〜。
元気なうちに "次回"を作らなくてはいけません....。

In the Centre the 'Peaked Hat' is Roseberry Topping
I photographed Roseberry Topping while driving. If I have a next time, I really would walk up there~~!
I must make it while I am fine.


2) リンソープ アパートメント / Linthorpe Apartments

ミドルズブラでは、セルフ・ケータリング・アパートメント:
'リンソープ アパートメント / Linthorpe Apartments
に、2泊まりました。

We stayed two nights in a self-catering apartment :Linthorpe Apartments , Middlesbrough.

この建物の幾つかの部屋がセルフ・ケータリングになっていて、
いくつかは通常に人が住んでいるようでした。
私達は正面1階に泊まりました。


It seems as though some are short-term (self-catering) and
some are long-term normal.
We stayed on the ground floor.


古い建物を改修してアパートメントとして、現在の姿になっています。
The old building was refurbished and converted into apartments.


ベッドルーム
綺麗なのですが、何か、落ち着くことができませんでした。
写真、ぼけてます....すみません。
 
Bedroom
It was clean, although somehow I could not be relaxed.
No focus, sorry.




ここもなにか、落ち着かない...
Here, too I did not feel easy...


キッチン
家庭の味が恋しくなってきた頃でした。
B&Bでなく、セルフ・ケータリングして本当に良かったです。
Kitchen 
By this time I was missing my own home-cooking taste.
I really appreciated self-catering rather than B&B.

広いリヴイングルームなのですが、タバコの臭いや他の臭いが
ソファーについていて、私達はソファーを利用することができませんでした。

 However the settee in the wide living-room-kitchen,
 has smoke and other smells, so we could not use the settee.


建物の一角がティールームになっています。
ここで朝食をとることができます。
私達は、お茶にも朝食にも使用しませんでした。

The corner of the building is tearooms.
People can have breakfast.
We did not use here for tea and breakfast, as well.

0 件のコメント:

コメントを投稿