2015年9月19日土曜日

❾ - 2) チェコ旅行、プラハ城 - 食事 / Prague Castle - Meal, 17th and 18th of June, 2015



1) 朝食 / Breakfast

プラハのホテルでは朝食を含む予約をしませんでした。

なので、プラハ城に着くと私達がまずしたことは、カフェに行くことだったのです。

プラハ城内にある建物に、ロブコヴィッツ宮殿 があり、その中にカフェがあります。
公式サイト: (英語)

Rがとても珍しくリサーチしていて、そこへ行きたいというので行ってみました。

1日中歩いて見学する前に、彼に気分良くなってもらうためにも、私達にはカフェが重要になります。

ところで、
"ローゼンバーグ(ロジュンベルク)宮殿 / Rosenberg Palace"
の名前は日本人の私からすると似ていて、なおかつ、隣あっているので、混同しやすいく、それらが違うということに帰宅後に気がつきました (苦笑)。





Breakfast

We did not book including breakfast in Prague Hotel.

So when we arrived in Prague Castle, first of all we went to a cafe.

There is  Lobkowicz Palace / Lobkovický Palác in the castle and the cafe is in the Palace.
Official Website:

 Very unusually R did research, found the cafe and we tried to visit.

This was important for us because he could have a good feeling ready for a whole day of walking and looking.

By the way "Lobkowicz Palace" and "Rosenberg Palace" are similar names for me who is Japanese and they are next to each other so they are easily confused.

After I came back home finally I realized they are different (wry smile).




ロブコヴィッツ宮殿カフェ / Lobkowicz Palace Café
今日のスープ
昨日のスープ?という印象でした。
結構早い時間に行ったのに、かなり煮込んだ味に感じたからです...。

高い値段の割にはみみっちいことするな〜と...

Today's Soup
My impression was Yesterday's Soup?
Because we visited there quite early, although I felt this soup was boiled very well.

I feel they take high cost though they are miserly....
Rはカフェラテ / R had a cup of cafe latte  

私は紅茶 / I had a cup of tea


カフェからの眺め
ペパーミントカラーのドームは 聖ミクラーシュ教会 : 聖ニコラス教会。

View from Cafe
The peppermint colour dome is 
Kostel Svatého Mikuláše : Church of Saint Nicholas.

ベジタリアン バーガー
めちゃくちゃ珍しく、10年に1回?、私はハンバーガーを注文しました。
お値段が良いこともあり、豪華。
お腹がすいていたのか、もともと美味しいのか...喜んで食べました。

Vegetarian Burger 

It was very rare (once in 10 years?) I orded a hamburger.
It was gorgeous, perhaps because the cost might be high,
I might be hungry or it was basically good...I enjoyed.


Rはチキンフライ
朝から揚げ物が食べられるのですね〜。
彼もお腹がすいていたのですね。
まあ、昨晩がパンとチーズとビールだけでしたし...

 R had a chicken deep fry.
He could eat deep fry meal in the morning.
He must be hungry, well last night he only had cheese and bread with beers.
彼はこんなボリュームのあるケーキもぺろりと食べました。
食べられるホウズキ付き!

He could manage a big volume 
piece of cake like this,
for him, it was a piece of cake! 
This is with edible Houzuki : Physalis alkekengi.

座る席によって景色が眺められたり、なかったり...
We can see the views or not depending on the table....
屋内 / Inside




2) 休憩 / Rest Time
衛兵交替式、聖ヴィート大聖堂 などを見学し、休憩。
北ゲートを出たところにあったレストランに行きました。

We looked at the 'Ceremony, Changing of the Guard' and St. Vitus Cathedral
then had rest time in a restaurant outside the North Gate.

Rはカフェラテ、私は生ビール
チェコに居る間に、飲めるだけビールを飲むぞ〜!という意気込みでした。


レシートが飛ばないように、小さなポールに刺すアイディアが面白かったです。

 R had a cup of cafe latte, I had a glass of beer
While I was in Czech I would have beer as much as I could.


It was an interesting idea how the receipt keeps on the table against the wind.

0 件のコメント:

コメントを投稿