2015年8月14日金曜日

5月12日、温々 / Nuku-Nuku, 12th of May, 2015

温々 / Nukunuku Cafe
埼玉県さいたま市見沼区丸ヶ崎1856

10:30~19:30
ランチ営業、日曜営業
定休日 : 月曜日(祝日の場合は翌日
HP :

Address : 1856 Marugasaki Minuma-ku Saitama City Saitama
Open : 10:30~19:30
They offer lunch and open Sunday
Closed Day : Monday (Except National Holidays)
HP :  only in Japanese

いつもお世話になっている姉 Yですが、個展の際には (2015年4月10日〜19日/下記
一層お世話になり、3回も足を運んでくれました。ありがとう!!!
個展 : 

この日は、そのお礼を兼ねて訪ね、みんなで、カフェ温々 (ヌクヌク)へ出かけました。

温々の建物は、築100年の農家の建物に手を入れています。

今回訪れた際には、前回よりはかなり内装が変わっていましたが、イメージはそれほど変わっていなかったので、お店の方の配慮が感じられました。

もしかしたら、外装も結構手を入れられたのかもしれませんが、私が気がつかなったのかもしれません。

同じようでいながら、少しづつ変化をしたり、手を加えたりしているところが人気が落ちない理由のひとつかもしれません。


My sister, Y has always looked after me or us, and also when I had my exhibition (10th ~ 19th of April 2015 : below), she did more and visited three times. 
Thank you very much!
My Exhibition :

On this day, we visited her and a Cafe Nukunuku which means warmly cafe.

The building is a 100 years old farmer's house and now repaired.

This time, their inside was quite changed  from our previous visiting, however, the image is not changed very much, so I felt their consideration.

The outside might be quite repaired too although maybe I just did not notice.

Even though there looks quite similar, they have changed and repaired which might be one of the reasons that they have stayed popular.

入り口
カフェの他に、ギャラリーがあり、そこは土間になっています。
この日は、陶芸家, 
安田裕康 氏の個展:焼締陶展が開催中。
安田 裕康 氏のHP :作品は、'炎'を感じさせます。
形は、力強く、ワイルドな印象を受けました。

作品とは関係ありませんが、
安田氏の声は低く通るので
声優さんのような声だと思いました。


 Entrance
They have a gallery space and part is a mud floor.
On this day, a potter, Hiroyasu Yasuda had his exhibition.
His HP : 
 only in Japanese

I felt flame from his works.
Their shapes gave me the impression of being powerful and wild. 

By the way, his voice is low‐pitched and carries far,
so I thought his voice was like an actor's voice.

This has no relation to his work.


Rのビール
珍しく私は飲みませんでした。ちょっと体が弱っている感じ...

Yは私よりも調子がよくないようで、心配...

R's Beer
Unusually I did not have alcohol.
I felt my body was weak at that time.
Y was less well than me, so I worried about her...


砂糖入れ / Sugar Pot


お花の影に惹かれて / Captivated by the Flower Shadow


ランチ
調子がよくないと感じながら、私の食欲は旺盛!

久しぶりの温々での食事、嬉しかった!
食事は良い素朴さがあって、心がほこほこします。
さすが、'ヌクヌク'


 Our Lunch
While I felt I was not well, though my 
appetite was vast!
I hadn't eaten their meal for a long time, so I was pleased on the day.
They are good simple foods which make my heart warm.
Indeed, Nukunuku...

0 件のコメント:

コメントを投稿