2010年6月8日火曜日

プリンセストヨトミ / Princess Toyotomi



















『プリンセストヨトミ』を図書館で予約したとき、私は68番目の予約者でした。

それがとうとう手元にやってきました。                                                                                                   
最初に万城目さんの作品を知ったのは英国に居る時で、
友人のKさんが送ってきてくれた鴨川ホルモーです。

彼女はいつも私の好みにあう本を選んでくれたり、勧めてくれたりしてくれます。

案の定、彼の作品も私はとても気に入りました。

帰国後、『ホルモー六景』『鹿男あをによし』、『ザ・万歩計』と
読んできました。

『鴨川ホルモー』は映画に、『鹿男あをによし』はドラマになりましたが、そちらは観ていません。


"プリンセストヨトミ"は2009年出版され、
イラストレーション:石居摩耶、
デザイン:岩瀬聡、文芸春秋出版です。

おもしろかったです〜〜!アイディアがダヴィンチコードと似てはいますが、それは偶然と考えたいです。

いつもながら万城目さんの’想像力の飛躍’を喜び、下調べも大変でしたでしょうと感心もし、さまざまなバランス感覚の良さを快く感じました。

この3人組(表紙、写真上)の続編が将来出版されそうな予感がしますが、できれば続編でなく全く違う設定の新作をお待ちしております。

とにかく、英国へ行く前に、この本を読めて良かったです。



Princess Toyotomi

When I reserved a book, "Princess Toyotomi" by Manabu Makime, 
 in Kamakura library, my turn was sixty-eight for the book. 

My turn has come at last.

When I was still in Britain, the first book of his which I read was "Kamogawa Horumo". 

My friend sent it to me. She always sends or recommends books which are my favourite types. I enjoyed this one too. 

After I came back to Japan, I read his books "Horumo Rokkei", 
"Shika Otoko Awoniyoshi","Za Manpokei" in sequence. 

The author is popular, for example, "Shika Otoko Awoniyoshi" became a TV drama, "Kamogawa Horumo" became a film.

I haven't watched them yet.

"Princess Toyotomi" is the latest book, published by Bungeishunju in 2009, illustration by Maya Ishi, design by Satoshi Iwase.

The book is fun! I think the idea is similar to "The da Vinci Code", although I want to think it is a coincidence.

I enjoyed Mr,Mikime's leaps of imagination as usual and am impressed by his research and I feel comfortable with his well balanced style of writing. 

I have a hunch that his next story will be about the three who are in the cover (above photo), although I hope his next work will not be anything to do with them.

Anyway, I was pleased that I was able to read it before going to Britain.

0 件のコメント:

コメントを投稿