2023年1月1日日曜日

⑭ 2022年9月9日 金沢旅行 - 喫茶室/ Kanazawa Trip - Tea Room, 9th of September, 2022

 
喫茶室の看板が
美術館前に建てられていました。

A signboard of a tea room 
was set 
in front of the museum.


 金沢在住の友人のSちゃんから、金沢市立中村記念美術館 : で、
勧められたのが喫茶室でした。

庭をながめながら、抹茶が飲め、人があまりこないので、静かに自分の時間を楽しめると聞いていました。

彼女が金沢に住み始めた頃、よくそこへ行ったのだと聞いてもいました。

私が喫茶室へ行った時も、私一人でした。

午前中でしたので、庭の水やりをしたばかりのようでした。

本当に静かに、ゆったりとした時間を持てました。

1階平面図

Layout of Ground Floor
The tea room is on the right bottom.

S Chan, one of my friends who lives in Kanazawa, recommended 

I heard that I can enjoy a cup of matcha green tea while gazing at the garden and enjoy my time quietly since there are not many people around.

I also heard that she used to go there often when she started living in Kanazawa.

When I went to the tea room, I was alone.

It was in the morning, so it looked like the garden had just been watered.

I had a really quiet and relaxing time.
入り口を見る
Look at the Entrance

入り口脇の展示
Display beside Entrance 







有料で、貸し出されています。
分館の旧中村邸敷地に、"梅庵" (バイアン) : という
別の茶室もあり、こちらも貸し出されています。

"Chashitsu Koun-an"
It is available for rent for a fee.
In the grounds of the 'Former Nakamura House in the annex, 
there is another tea room called "Bai-an" :  only in Japanese, 
which is also available for rent.
画像は下記より / This from below

庭園
庭園のむこうにある建物は、"茶室・耕雲庵" :  / です。
この茶室は、記念美術館の創設者、
中村 栄俊 (ナカムラ エイシュン/ 1908 - 1978) 宅に
ありましたが、ここに移築されました

もとは、江戸時代末期(18-19C 頃)に
豪商 ・木屋藤右衛門 (キヤ トウエモン / ?-?) が
京都の数寄屋大工に建てさせた茶室と伝わっています。
その後、複数回移築され、現在ここにあります。


Main Garden

The building across the garden is "Chashitsu Koun-an" :  / .
This Chashitsu tea room was located in the home of 
Eishun Nakamura (1908 - 1978), the founder of 
the Memorial Art Museum, and was relocated here.
It is said that the wealthy merchant, Kiya Touemon (?-?) 
ordered the Sukiya carpenter of Kyoto to build a tea room
 at the end of the Edo period (around 18-19C) .
It has since been relocated several times and is now here. 

優雅で贅沢な時間
Elegant and Luxurious Time




Sちゃん、ここを教えてくれて、本当にありがとう!

S Chan, thank you so much for letting me know about this place!

0 件のコメント:

コメントを投稿