2022年12月23日金曜日

⑨ 2022年9月8日 金沢旅行 - 夜景/ Kanazawa Trip - Night Views, 8th of September, 2022

目次 / Contents
1) 金沢駅の夜で / Kanazawa Station at Night
2) ホテルから / From Hotel




1) 金沢駅の夜で / Kanazawa Station at Night
金沢在住の友人、Sちゃんと夕飯を済ませました。

Sちゃんは、金沢が不安な私を金沢駅行きのバス停まで送ってくれました。

バスの窓越しに私も彼女も手を振ってわかれました。

明日も彼女に会えるので、寂しさよりも嬉しさがまさる瞬間でした。

金沢駅に到着すると、 '鼓門 (ツヅミモン)' がライトアップされていました。

非常に美しく、何枚も写真を撮ってしまいました。
Kanazawa Station at Night
I had dinner with my friend, S Chan, who lives in Kanazawa.

S Chan saw me to the bus stop for Kanazawa Station because I was unfamiliar Kanazawa.

Through the window of my bus, she and I waved our hands and parted.

I can meet her tomorrow, so it was a moment when I was more happy than my sadness.

When I arrived at Kanazawa Station, 'Tsuzumi Gate': ' was lit up.

It was so beautiful that I took many pictures.






鼓門は、もてなしドームに続いています。
Tsuzumi Gate leads to the Motenashi Dome.


もてなしドーム中心
Centre of Motenashi Dome




2) ホテルから / From Hotel
ライトアップ / Lit Up



 '鼓門' 
 '鼓門' が珍しい角度で撮影できました。

'Tsuzumi Gate'
I was able to take a picture of 'Tsuzumi Gate'
from an unusual angle.


充実感もあり、とても楽しい日でした。

心も胃袋も満足し、幸福感をいだきつつ、眠ることができました。

Sちゃん、ありがとう!


It was a very fulfilling and enjoyable day.

My heart and stomach were satisfied, and I was able to sleep with a sense of happiness.

Thank you, S Chan!




0 件のコメント:

コメントを投稿