目次/ Contents
1) 黒のいオブジェ / Black Object
2) アルミナペーパー / Aluminum Paper
3) 'A-6' 設定 / 'A-6' Setting
4) リング / Ring
5) テストピース / Test Piece
6) 雲シリーズ / Cloud Series
7) 雪空シリーズ / Snow Sky Series
8) 思索 / Thinking
1) 黒のいオブジェ / Black Object
2月6日から2月26日までの焼成の記録をこのセクションに載せます。
A record of firings from 6th of February to 26th of February is in this section.
素焼開始 窯 - No.2 'B-1' 設定 : 1040°C 2月6日 Start Biscuit Firing Kiln - No.2 'B-1' setting : 1040°C 6th of February |
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素焼終了 オブジェに黒のスリップ (下絵具) を初めて使用しています。 2月8日 Finished Biscuit Firing I used a black slip on an object for the first time. 8th of February |
本焼開始 窯 - No.1 'A-5' 設定 : 温度 1230°C、ねらし20分 2月8日 Start Glaze Firing Kiln - No.1 'A-5' setting : temperature 1230°C, soak for 20 minutes. 8th of February |
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2) アルミナペーパー / Aluminum Paper
素焼開始 窯 - No.2 'B-1'設定 2月13日 Start Biscuit Firing Kiln - No.2 'B-1' setting 13th of February |
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3) 'A-6' 設定 / 'A-6' Setting
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4) リング / Ring
素焼開始 窯 - No.2 'B-1' 設定 2月18日 Start Biscuit Firing Kiln - No.2 'B-1' setting 18th of February |
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5) テストピース/ Test Piece
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6) 雲シリーズ / Cloud Series
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7) 雪空シリーズ / Snow SkySeries
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8) 思索 / Thinking
好きなものが作れた時に、この方向の作品を作ってみよう...と思います。
ですが、作っているうちに、ああしたらどうだろう、こうしたらどうだろうとアイディアを組み込みます。
陶芸作品にしてもリトグラフ作品にしても、全ての作品が違うものになります。
その変化は微妙すぎて、自分にしかわからないのかもしれません。
また、同じものを作ろうと思ったとしても同じものになりません。
英国留学前に、ある有名な陶芸家であり、大学のK先生から、
「同じものが作れるようになったら、プロです」
と言われました。
時々、その言葉を思い返し、私はプロではないのかな?と思って、気落ちします。
同じものが作れないという点と矛盾するかもしれませんが、大体の方向性としては、ずっと同じものを作っている、何を作っても同じだと自覚しています。
また、そうでありたいとも思っています。
何を作っても、coonie。
何を作っても、coonie's world の実現。
興味深いことに、前述の先生のY奥様 (この方も陶芸家です) から
「coonieさんは、何をやっても同じね」
と言われ、喜んだことがあります。
喜んだ私の姿を見て、Yさんは驚かれた様子だったので、彼女は批判する意味でその言葉を私に向けたことに後になって気がつきました。
技を極める伝統工芸でもない、思考( 概念)が先行する現代美術でもない、こんな私を受け入れてくれたのが、Galerie412です。
やっと、今の自分に合う場所を見つけたのです。
2月が終わろうとする頃に、自分の焼成を通して、'自分の創作' ということをあらためて気がついいたり、考えたりしました。
余談ですが、K先生は、彼の都合が許せば、私の個展へいらしてくださいます。
ありがとうございます。
Thinking
When I can make something I like, I will try to make a work in this direction.
However, while I'm making it, I'll incorporate ideas into what to do this way or that way.
Whether it's a ceramic work or a lithograph work, every work is different.
The change may be so subtle that only I can see it.
Also, even if I try to make something the same, it is never the same.
Before studying in Britain, a famous ceramist, a university Professor K, told me.
"If you can make the same thing, you're a professional."
Sometimes I think back on his saying and am I not a professional? I am discouraged.
It may be inconsistent with the fact that I can't make the same thing, but as a general direction, I realize that I've been making the same thing all the time, no matter what I make.
I also want to be that way.
No matter what I make, coonie.
No matter what I make, the realization of coonie's world.
Interestingly, I was pleased to hear from the above-mentioned teacher's wife, Y (who is also a potter or a ceramist), saying,
"coonie makes the same no matter what you do."
Seeing my delighted appearance, Y seemed surprised, so later I realized that she turned the word to me in the sense of criticism.
Galerie412 has accepted me who does not seek a traditional craft masters skill, I do not try to make contemporary art preceded by thinking (concept).
At last, now I have found a place that suits me.
By the end of February, through my firings, I was reminded and thought about 'my creation'.
As an aside, Professor K has sometimes visited my exhibitions if it suits his convenience.
Thank you very much!
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