2018年9月22日土曜日

2018年6月の庭 / My Garden in June, 2018

目次 / Contents
1) 6日 / 6th 
2) 10日 / 10th
3) 13日 /13th
4) 17日 / 17th
5) 21日 / 21st


1) 6日 / 6th 
2階から
いつのまにか、裏庭の紫陽花が咲いていました。

 From the First Floor

While I did not know, hydrangeas in the backyard were in bloom.




近距離 / Close Up 

花の円盤 / Flower Disk




2) 10日 / 10th

雨の中のトンビ(鳶: トビ) / Black Kite in the rain

私が朝食を食べているときに、こちらをずっと見ていました。
いたたまれなくなり、ロールカーテンをおろしました。
幼い顔つきに感じられます。

While I was eating breakfast, it had been watching me for a long time.
I could not stand being looked at and I rolled the curtains down.
I feel it is like a childish face.




3) 13日 /13th 
お隣の紫陽花 /  Hydrangea Next-door



裏庭の紫陽花
Hydrangeas in the Back Garden





表庭 / Front Garden
引越し後に庭に小さな紫陽花を植えました。
そのときは青い色でしたが、なんと、白い花が咲き驚きました。

I planted a small hydrangea in the garden after moving.
At that time it was a blue colour, but white flowers bloomed and I was surprised.


ジャイアント・ホスタ
ホスタ(ギボウシ/擬宝珠)は、雨が好きです。

Giant-Hosta
Hosta likes rain.



ブルーベリー
ブルーベリーが実をつけていました。
まだ青いですね。

Blueberry
Blueberry bush has fruit.
They are still green.



ブルーベリーの根元は雑草でいっぱい!
でも野原のようで素敵に思えたので、放置!(
)

The foot of the blueberry is full of weeds!
But it looked like a field and it seemed nice, so I leave it! (ha ha)




4) 17日 / 17th
植木鉢の中で密集して咲いていた花を摘みました。
風通しがよくなってまた咲いてくれるといいな〜。

I picked flowers that were densely blooming in the flowerpot.
I hope the airing will improve and they bloom again ~.




5) 21日 / 21st
キツツキ (啄木鳥) の仲間、コゲラ (小啄木鳥) は時々見かけますが
大きなキツツキは珍しいし、警戒心も強く感じます。
なので、存在に気がついてカメラを向けるとすぐに逃げてしまったので、
ズーム撮影ができませんでした。

Sometimes I see one of the smaller woodpeckers, 

Kogera (Japanese Pygmy Woodpecker)
but a big woodpecker is unusual and I feel its vigilance is strong.
So, when I noticed it was there and I was turning the camera,
 it flew away quickly, so zoom photograph was not possible.

見分けがつきません。

I cannot tell.

0 件のコメント:

コメントを投稿