2015年11月2日月曜日

7月3〜5日, マンチェスター / Manchester, 3rd ~ 5th of July, 2015

マンチェスターのRの実家
Rの母Jが住んでいます。
滞在中は日本料理を作りました。
Rの妹Cや親友Mを招いた時は巻き寿司を作り、喜ばれました。

R's Parent House in Manchester
R's mother, J lives there.
While I stayed there, I cooked mainly Japanese meals.
When we invited R's sister, C and  close friend M,
I made Makizushi and they were pleased. 



Jの庭 / J's Garden
ラッキーなことに、庭の先は野原になっているので広々しています。
It is lucky there is field beyond the garden so there is spacious.


Rの優しさはJから受け継いだと私は感じています。
Jと一緒に彼女の庭を見て歩き、彼女が花々や木々、

庭について説明してくれました。
彼女は初めてあった時からとても親切でした。
私は彼女が大好きです。


I feel
R's kindness is inherited from his mother, J.
I walked and looked at J's Garden with J who explained 

about plants and her garden to me.
She has been kind to me since I first met her.
I love her very much. 



今年、マンチェスターは冷夏で
植物の状態はよくないとJは言いましたが、
結構、花々はよく咲いているように私には思えました。

She said they had a cold summer this year,
so the plants were not good,
although the plants looked good to me.



Jが以前よりも元気になっていて、良かった!
J gets better than before , it is good!


J一人では庭の世話は無理なので、庭師さんが入っています。
It is impossible for only J to look after the garden,
so a gardner comes.





前庭 / Front Garden








パブへ / To Pub
一度、パブへみんなで行きました。
We went to a pub once.


マンチェスターの地ビール
ジョセフ ホルツ 醸造所 Joseph Holt's Brewery 1849年創業。
未だに54ガロン樽でビールを作っている唯一の醸造所と言われています。
ガロンの定義は国によって異なるようですが、
通常、1ガロンは3.7- 4.7リットル。
IPA
'インディア・ペールエール / India Pale Ale'のこと。

Local Beer in Manchester
Joseph Holt's Brewery founded in 1849.
They say the only brewery still selling beer in 54 gallon
 hogshead barrels.

IPA: India Pale Ale'




店内
英国では、法律で、公共施設、飲食店内は禁煙になっています。
多くのパブはファミリーレストランのようでもあります。

Inside
The inside of public facilities and drinking or eating places are
No Smoking by law in Britain.

Many pubs are similar to family restaurants as well.


Jはスープとパン
Cはビールだけ。

J had a cup of soup and bread.

C had only beer.

Mの食事 / M's Meal

R's フィシュアンドチップス
R's Fish and Chips

私はビールとチップス
バスケットがかわいい。

I had a glass of beer and chips
The small basket for chips is lovely.

0 件のコメント:

コメントを投稿