2015年10月20日火曜日

⓲ チェコ旅行、ウ メッドヴィッドクー / U Medvídků  / Czech Trip, U Medvídků, 18th of June, 2015


ウ メッドヴィッドクー / U Medvídků (小熊の家)
ウ メッドヴィッドクーは、醸造所であり、
バー、レストラン、ホテルえもあります。
伝統チェコ料理もいただけるということで、
観光客にも地元の方々にも人気があるようです。

Here has a brewery, a bar, a restaurant and a hotel.
They serve traditional Czech meals and are popular for tourists and locals.
お店のサイト / Official Site :  (英語)

タ・ファンタスティカ 劇場 "Aspects of Alice"を見終わって (下記)、
 食事に出かけました。
ここは劇場からもホテルからも歩いて行け、
夜の上演が終わった後に行っても食事ができました。
❿チェコ旅行、3)プラハの夜、ブラックライトシアター / Czech Trip, Black Li...

We saw "Aspects of Alice" at TaFantastika (belowand wanted to have a meal.
We could walk from the theatre and our hotel to "U Medvídků".
Even after the evening play we could still have a meal here.
❿チェコ旅行、3)プラハの夜、ブラックライトシアター / Czech Trip, Black Li...



禁煙席をお願いすると奥の部屋の方へ。
明かり取りの窓があります。
壁が厚いのは、建築技術があまりない時代の建物だと何かで読んだと思い、
古い建物なのかもしれない..と勝手に思いました。
ああ、今思うけれど、ここは煙突なようなものがあったのかも?

We asked for a non-smoking table and went to an inner part.
There is a skylight.
I have read somewhere that if a wall is very thick it could show us 
it came from an old period in which they did not have much technique for building 
so that arbitrarily I thought this building is quite old.
Oh! Yes! Now I think maybe here was something like a chimney? 


メニューはチェコ語と英語、そしていくつかは写真付き。
親切〜!

Their menu is in Czech and English with some photographs.
Kind~!

かなり大きなお店で、たくさんの人で溢れていて、
人気のほどがわかります。
喫煙席ではグループの宴会が入っているらしくかなり盛り上がっていました。
禁煙席の私達の席は比較的静かでした。

They are quite a big restaurant and were full of people 
which showed me their popularity.
The smoking area had the sound of lively groups.
Our table was in the relatively quiet non-smoking room.



地ビール"1466"
ウ メッドヴィッドクーの地ビールのひとつ、
非殺菌のラガービール"1466"
"1466" の名前は、麦汁比重 : gravity の数値:14.66 ° から。
と言ってもなんのこと?という私です。

とにかく、ピンクオレンジ色で綺麗、それだけで幸せな気分になります。
アルコール度数は6.1%で、高めで私好みです。
Rと二人でまずはこれを。
私は2杯めも同じものを注文しました。

ここには中世からのレシピで作ったビール:Medvídkovskébílé (White)や、
世界で一番強い味の黒ビール X-BEER33 や、
秋味、プラム風味ビールFallbrew (autumn special) などがあり、
お楽しみがいっぱいのお店です。

私達は演劇を見る前にもワインを飲んでいたので、ここでは2杯が限度でした。

"U Medvidku, 1466"
Unfiltered, unpasteurized lager from a microbrewery U Medvidku. 
The name : "1466" comes from its gravity - 14.66 °.
Although I say like this, I do not know what this means.
Anyway the pink-orange colour is beautiful which just made me happy seeing it.
Alcohol ratio is 6.1%, it is high and is my favourite.

First of all, R and I had this.
 I had the same one again.

They have Medvídkovské bílé (White) : using a mediaeval recipe,
X-BEER 33 : the strongest beer in the world,
 Fall brew (autumn special)with plum flavour and others.
They have many enjoyable beers.
We had wine before the play, here two glasses of beer were our limit. 


お店の歴史がペーパーランチョンマットに書かれています。
殆ど読む人はいないでしょうけれど、
古くからあるのね〜と思いつつ飲めるのは良いと思います。

The paper mat has their history.

I think most people do not read,
although it is good we can feel they have been here for a long time 
while we have a drink.
歴史 / History: (英語)



R元祖バドワイザー Budweiser Budvar
アメリカのバドワイザー/ Budweiser は違うのです。
自分たちの醸造所があるのに、これも扱っているのですね。

R had original Budweiser Budvar, which is different from American Budweiser.
They have their own brewery, although they serve this too, don't they?




前菜 (おそらく鴨) / Starter (probably duck)


サラダ / Salad


  
チェスキー・クルムルロフでポーク、ラムを食べ、
プラハで鹿のソーセージを食べたので、
チェコの鴨が食べたいと思っていたら、Rも鴨料理を注文しました。

彼がたまねぎ、にんにくなどが食べられないので、
もしもの時のために私の注文は彼が食べられなかった時に備えて注文を控えます。

I had pork and lamb in Český Krumlov and deer sausage in Prague,
so I thought I wanted to have Czech duck here, R did too and ordered a duck dish.
He can not eat onion, garlic and some others, so in case he cannot eat his dish 
which he has ordered, I could not ask for my main dish.


彼はこれは食べられたので、私は違う鴨料理 (下の写真) を追加注文しました。
He could have this meal so I then asked for a different duck dish (below).




地産の鴨半分 
見た目も確かに半分、ワイルドです。
この程度なら、私は平気!食いしん坊だから!
多少硬いお肉でしたが、
美味しくぺろッといただきました。
鴨をガツガツ食べるというのを初めてしました ()。
付け合せはポテト、白いパン、ベーコンの蒸し団子、そして赤と通常のキャベツ。

Half Local Duck
Looking exactly like half a duck, it is wild.
I don't mind this appearance, I am fine, because I am a glutton!
This meat was a little tough, although I finished quickly, happily.
It was the first time I ate duck greedily (laugh).
The meal came with potato, white bread, bacon dumplings, 
plus red and white cabbage. 


炭水化物系まで食べられず、Rに食べてもらいました。
ウエイトレスさんが空になった私のお皿を見て、
びっくりした顔をしていました。()

I did not eat any carbohydrate, R ate instead of me.
After our waitress looked at my empty plate, I could see her surprise.(laugh)


お腹いっぱいでした〜〜!そりゃそうでしょう〜!

I was so full~~! Inde~ed!


0 件のコメント:

コメントを投稿