2015年3月23日月曜日

鎌倉のカフェ/ Cafes in Kamakura, 16th of March, 2015


1) "cafe vivement dimanche"

母と姉YRと私で訪問、みんなで一緒は初めてですが、以前にそれぞれ来たことはあります。

"cafe vivement dimanche / "は、大変人気があり、今日は席があくのを20分ほど、カフェ前のベンチで座って待ちました。


It was first time my mother, my sister Yand me visited here together, although we all have been before.

 "cafe vivement dimanche" is very popular and today we waited for our table for 20 minutes, we sat down on a bench in front of the cafe.

チーズケーキ
通常のチーズケーキとはかなり違う味、

メープルシロップ味がすると姉が言ってました。

Cheese Cake
My sister said the taste is quite different from normal cheese cake,
its taste is maple syrup. 

フレンチトースト
Rはここのホット'カフェクレーム'のファン、
アイスの方が人気らしいけれど、彼はいつもホットです。

今日は初めてフレンチトーストを頼みました。
写真ではとても甘そうですが、彼はそれほど甘くないと....。
でも、私にはきっととても甘いに違いない!

French Toast 
R is fan of their hot 'cafe creme'  
although the ice cafe creme seems to be more popular, 

however, he always has the hot one.
Today is the first time he had french toast.
The photograph looks very sweet, although he said it is not so much. 
Nevertheless it must be very sweet for me.

初めて見るコースター
冷たい飲み物についてくるようです。
母がパイナップルジュースを頼んだので、見ることができました。

This is the first time I have seen a coaster here.
It seems to be with a cold drink.
Mother had a pineapple juice, so I saw it.

このナプキンを見るたびに、微笑ましい気持ちになります。
スタッフの方々も感じの良い方ばかりで、
今まで嫌な気持ちになったことはありません。

これは推測ですが、ここのスタッフはただのウエイター、ウエイトレスとして働いているのでなく、将来自分のカフェショップを持つために
学んでいるように思います。

Every time I look at their napkin my heart becomes warm.
All staff have a good atmosphere, 

so I have never had any negative feeling from them.
This is just my guessing ; the staff do not work here just as a waiter or waitress, 
but also they learn everything to have their own cafe-shop in the future. 




2) Onari Cafe

母と姉が鎌倉を去ったあと、買い物をして、"Onari Cafe" () に昨年末以来に寄りました。

友人の水野結実 (ミズノ ユミ) さんがクリスマスグッズや絵を展示販売()していた時に来たのが最後でした (下記)。

コットンとドライハーブ
Cottons and Dry Herbs

After our mother and Y were leaving Kamakura, we went shopping.

Our last visit was when my friend, Yumi Mizuno displayed and sold her works : Christmas goods and pictures at the end of last year (below).

野菜カレー 
私はここのカレーが好き。
最初の頃の味が好きだったのですが、ここ2年ほど、味が変わってきて、
ちょっと残念に思っていました。
今日は確実に味の方向性の変化を感じましたが、
これはこれで美味しく、また食べたいと思いました。
こういう変化を感じると、新しいものをつくりだすには
試行錯誤の時期があるのだな〜とあらためて思います。

 Vegetable Curry 
I do like curry here.
My preferred taste was the curry she served two years ago,
 the taste has changed in the last two years, so I felt a little disappointed.
Today I definitely felt the direction of the taste had changed,
however, it was delicious and I would eat it again.
I feel like this and I thought again there is a time of trial and error before new things.

4月からメニューがすごく変わるとのこと....

カフェオーナーのTさんがより自分の健康嗜好にむけて変えるそうです。


昨年末、お店の内装がオープン当初から変わってきて、私は前の方が好きだと思いました。

ですが、今回来てみて、今の感じもなかなか良いように感じました。

私が新しい雰囲気に慣れたのでしょう....このカフェに以前の姿を期待しなかったからからかもしれません。

作り手が良いと思ったり、楽しめたりしなければ、長く続かないし、良いものもできないと私は思います。

なので、Tさんの思う方向でカフェが変わってゆくのを見るのも楽しみ!

Rのランチ
彼の嫌いなものを除いて作っていただいたランチです。

R's lunch 
It does not have his hated ingredients. 


I heard their taste will be changed more...

The cafe owner, T san said to me its taste will follow her health style.

At the end of last year, their interior had changed and I felt I preferred the earlier style.

However, I came here this time and I feel it is not bad nowadays.

Now I think I am used to be the atmosphere.... and I did not expect the original style.

In my opinion if someone does not think what they make is good and cannot enjoy it, the person could not continue and make something better.

So I am looking forward to seeing the new changes in her cafe!

0 件のコメント:

コメントを投稿