2013年1月2日水曜日

二階堂の紅葉 ; Wさん来訪 / Autumn Colour in Nikaido ; W san Visit


友人のWさんカップルが紅葉を見に鎌倉へやって来ました。

夕方には富士山がきれいに見えるところへ連れて行ってくれて、私達の写真を撮ってくれました。

My friend W san couple came to Kamakura for Autumn colour.

They took us to a point for a beautiful view of  Mt. Fuji and she took 
a photograph of us in front of it.
この写真をこのブログの表紙写真に2012年12月、
しばらく使用させてもらいました。
素敵な写真で嬉しい!

I used this for my blog cover photo in December 2012 for a while.
This is a wonderful photograph for me, I am  very glad! 
これも彼女の携帯で撮った写真です。
私達が探検隊のように見えませんか?

She took this by her mobile phone camera, too.
Do we look like an expedition team?

彼女達に影響されて、翌日、覚園寺まで紅葉を見に散歩に出かけました。

We were affected by them, so we walked to Kakuonji Temple to see autumn colours next day. 

紅葉には遅かったようですが、それでも、きれい!

We were too late for the brightest colours,
although it was still beautiful.


覚園寺の奥にカフェがありました。

知りませんでした〜!

There is a cafe beyond Kakuonji Temple.

We did not know~~!


でもこの日はお休みでした。
私達が二階堂に住んでいる間に行けるでしょうか???

However, it was closed on the day.
Could we go there while we lived in Nikaoido???


 二階堂の紅葉
Autumn Colour in Nikaido











0 件のコメント:

コメントを投稿